Inlägg från: Anonym (Varför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför)

Katt irriterar

Varför har du katten, du uppskattar ändå inte dess sällskap.

• Anonym (Varför)
    Anonym (Pernilla) skrev 2018-03-28 01:21:18 följande:

Jodå vi uppskattar varandras sällskap. Det är bara just det där jobbiga momentet vid hemkomst som jag vill förbättra beteendet.

Men katten har varit hemma ensam hela dagen när du jobbat. Det handlar inte om maten, utan det kanske är det enda sättet katten kan få din uppmärksamhet på. Min hund kommer med massor av leksaker när jag varit borta en tag. Allt för jag ska ge henne uppmärksamhet och kärlek.

Det blir svårt att lära katten att låta dig vara ifred när du kommer hem efter så lång tid på jobbet. Det blir så med djur, de ska inte alltid anpassa sig efter människan, ibland får människan anpassa sig efter djuren. Ett kast man få ta om man skaffar djur.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Pernilla) skrev 2018-03-28 02:07:18 följande:

Men vilket behov skulle det vara som jag inte tillgodoser? Men det kan väl gå åt båda hållen tycker jag. Jag har jobbat hårt hela dagen och den har bara drönat.

Med den i inställningen tycker jag verkligen inte du ska ha kvar katten. Vadå, du jobbar och katten ligger hemma och latar sig. Tror du att katten tycker det är roligt att vara ensam flera timmar nästan varje dag. Du har satt katten i denna position med ensamhet och det blir då ditt ansvar att tillgodose dess behov av sällskap. Du kan välja att ha katten eller inte, katten har inget annat val än att anpassa sig efter dig. Ego delux
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Pernilla) skrev 2018-03-28 02:54:56 följande:

Men det handlar inte om sällskap, någon är oftast hemma här. Det handlade om ett specifikt moment på min dag som jag önskade förbättra, och om att katten inte är så hungrig som den gör sig till. Men det är möjligt att det inte är går att ändra då. 

Men det handlar inte om maten, det är något annat. Något behov är inte tillgodosett, annars skulle katten inte bete sig såhär. Lyssna till kattens signaler och ställ dig frågan varför istället för att tänka kattfan.
Svar på tråden Katt irriterar