• Ebo88

Ni som plussat..

1a barnet - mensvärk, spännda och ömma bröst och ett hemskt humör. Började kanske 1 veckaninnan jag plussade och höll i till v.15 ungefär.

2a barnet - mensvärk, extremt illamående och ett hemskt humör. Började kanske 1 vecka innan jag plussade och sitter kvar än (11+6)

• Ebo88
    Malìnswe skrev 2018-04-12 11:56:38 följande:

Hejsan. Tänkte skriva och hoppas att nån kan hjälpa mig att bli lite klockare. Jag har sedan min äl haft ömmande bröst och molvärk i magen. Har bim den 18 de. Och idag har jag fått mensvärk som sitter ner i lendryggen och i tjejmagen. Brukar aldrig ha mensvärk innan mensen. Och mina ömma bröst har släppt lite dock så brönns det i dim när jag försöker ligga på mage. Jag har läst runt här på familjeliv men blir som inge klokare. När bör jag testa mig? Hoppas verkligen det är + denna månad. Tacksam för svar.

Testa dig några dagar efter beräknad mens. Det skulle ju kunna vara mensvärk. Om du vet att du ska ha mens den 18/4 så hade jag nog testat 2-3 dagar efter men du ska ju självklart ta testet när du vill.

1a gången jag var gravid tog jag test 6 dagar efter mensen.

2a gången var mensen lite oregelbunden, skulle ha den runt den 1-4 februari. Tog test den 31/1 och set visade plus men då tog jag testet enbart i förväg för att vi skulle åka utomlands och jag behövde ha blodförtunnande sprutor från läkare.

Lycka till och hoppas på plus för dig :)
Svar på tråden Ni som plussat..