• Virrepannan

Ni som plussat..

Ett av kännetecknen för en graviditet sägs vara att brösten börjar spänna, men antar att så inte alltid är fallet?

Finns det nån som Inte har kännt av spänningar i brösten i början?

Jag går in på bim+5 imorgon. Testade negativt i morse, men känner av en del symtom så himla väl. Extremt gasig, illamående och huvudvärk som kommer och går. Och framförallt; inte ett spår av nån mens. Hade en liten molvärk ikväll när jag grejjade med hästen, men den svepte liksom bara förbi väldigt försiktigt. Brösten känns inte alls..!

Om detta är nått som min kropp har ställt till med på egen hand, utan att det är en graviditet, så har den grundlurat mig Riktigt ordentligt :D

• Svar på tråden Ni som plussat..
  • Otit

Med första barnet var ett av mina symptom att jag inte hade ont i brösten. Hade annars alltid jätteont innan mens. Fick ömma bröst först i vecka åtta typ. Var fröst då jag fick några symptom öht. Nu i mil andra graviditet fick jag inte heller symptom förrän vecka åtta. Men inga spända bröst alls. Brösten har först börjat växa och kännas nu i vecka 14. Så det är väl lite olika.

• Ebo88

1a barnet - mensvärk, spännda och ömma bröst och ett hemskt humör. Började kanske 1 veckaninnan jag plussade och höll i till v.15 ungefär.

2a barnet - mensvärk, extremt illamående och ett hemskt humör. Började kanske 1 vecka innan jag plussade och sitter kvar än (11+6)

• Akireb

Första jättetidiga indikationen fär mig var att bröstvårtorna ömmade som tusan. Dessutom blev jag extremt åksjuk när jag åkte bil...

swn så den klassiska känslan, jag bara kände på mig att kag var gravid.

Har känt såhär i alla mina 4 graviditeter.

Sedan har jag haft symptomen du har även vid olika tillfällen när jag inte varit gravid, kissnödig, trött, svullen och ömmande bröst. Men set var mensen som var försenad bara.

• mucklis

Denna gången fick jag inte ömmande bröst vilket jag brukar ha ca 1 vecka innan mens så reagerade lite på det. Dock fick jag små vita prickar på bröstvårtorna vilket jag även fick i mina andra graviditeter men inte förrän v.30 ca. Nu en vecka efter plus så här brösten blivit rejält större och ömmar så det behöver inte alltid vara en första indikation på graviditet.

• jonadav

Har ömma bröst, men inga spänningar. Illamående som kommer och går, halsbränna stundtals, trötthet, fick massa finnar helt plötsligt. Har även "mensvärk". Plussade igår, fast såg ett extremt svagt streck redan i måndags kväll men trodde då att det var spökstreck eller att jag inbillade mig. Kan tillägga att jag dock tar progestorone tabletter, som kan ge biverkningar som liknar grav symptom så oklart om allt är biverkningar eller symptom. 

• Virrepannan

Intressant att läsa era olika erfarenheter av detta.

Illamåendet och huvudvärken som båda kommer och går är det tydligaste i mitt fall, och att min matlust har minskat (rör mig mycket och har normalt sett inga problem att klämma en rejäl frukost tidigt på morgonen, men nu får jag trycka ner gröten och ta med resten till jobbet).. Samt att tröttheten kommer tidigt på kvällen.

Jag har sagt till mig själv att vänta med nytt test till på söndag, så det tänker jag hålla. Känns dock som att jag borde kunna plussa imorrn..!

• Hermioney
    Virrepannan skrev 2018-03-27 23:00:49 följande:

Ett av kännetecknen för en graviditet sägs vara att brösten börjar spänna, men antar att så inte alltid är fallet?

Finns det nån som Inte har kännt av spänningar i brösten i början?

Jag går in på bim+5 imorgon. Testade negativt i morse, men känner av en del symtom så himla väl. Extremt gasig, illamående och huvudvärk som kommer och går. Och framförallt; inte ett spår av nån mens. Hade en liten molvärk ikväll när jag grejjade med hästen, men den svepte liksom bara förbi väldigt försiktigt. Brösten känns inte alls..!

Om detta är nått som min kropp har ställt till med på egen hand, utan att det är en graviditet, så har den grundlurat mig Riktigt ordentligt :D

Jag har varit gravid flera gånger. Inte en enda gång har brösten gett sig till känna förrän efter flera veckor.
  • Förstagångsgravid

Hej!

Jag är i v 6+4 idag och plussade på bim+5, då var mitt enda symptom mensvärk.

Har själv varit orolig för att jag knappt känt något annat och absolut inga ömma bröst.

Dock har jag igår och idag haft lite mer mensvärk och ljusbeiga flytningar emellanåt. Men många säger ju att även det är vanligt och jag hoppas det beror på mina blodförtunnande sprutor. Finns nog inget "rätt eller fel", alla kroppar beter sig olika tror jag :)

• Malìnswe

Hejsan. Tänkte skriva och hoppas att nån kan hjälpa mig att bli lite klockare. Jag har sedan min äl haft ömmande bröst och molvärk i magen. Har bim den 18 de. Och idag har jag fått mensvärk som sitter ner i lendryggen och i tjejmagen. Brukar aldrig ha mensvärk innan mensen. Och mina ömma bröst har släppt lite dock så brönns det i dim när jag försöker ligga på mage. Jag har läst runt här på familjeliv men blir som inge klokare. När bör jag testa mig? Hoppas verkligen det är + denna månad. Tacksam för svar.

• Ebo88
    Malìnswe skrev 2018-04-12 11:56:38 följande:

Hejsan. Tänkte skriva och hoppas att nån kan hjälpa mig att bli lite klockare. Jag har sedan min äl haft ömmande bröst och molvärk i magen. Har bim den 18 de. Och idag har jag fått mensvärk som sitter ner i lendryggen och i tjejmagen. Brukar aldrig ha mensvärk innan mensen. Och mina ömma bröst har släppt lite dock så brönns det i dim när jag försöker ligga på mage. Jag har läst runt här på familjeliv men blir som inge klokare. När bör jag testa mig? Hoppas verkligen det är + denna månad. Tacksam för svar.

Testa dig några dagar efter beräknad mens. Det skulle ju kunna vara mensvärk. Om du vet att du ska ha mens den 18/4 så hade jag nog testat 2-3 dagar efter men du ska ju självklart ta testet när du vill.

1a gången jag var gravid tog jag test 6 dagar efter mensen.

2a gången var mensen lite oregelbunden, skulle ha den runt den 1-4 februari. Tog test den 31/1 och set visade plus men då tog jag testet enbart i förväg för att vi skulle åka utomlands och jag behövde ha blodförtunnande sprutor från läkare.

Lycka till och hoppas på plus för dig :)
  • Malìnswe

Tack för svar.

Jag brukar som sagt onte känna av mensen alls fören den kommit.

Har sedan igår även haft vita flytningar. Får se ska testa mig om mensen ej kommer dwn 18 de. Hoppas nu att detta går vägen denna gång. Är det någon mer som kännt som jag och det har visats sig att ni fått + ?? :)

Svar på tråden Ni som plussat..