• Anonym (Nix)

Era erfarenheter av socialtjänsten?

Nej jag har ALDRIG fått ett bra bemötande i kontakten med soc.

Både gällande barnärende samt försörjningsstöd.

Socialsekreterare kan inte, alternativt vill inte följa lagar och regler utan utnyttjar den makt de tyvärr sitter på!

Har även arbetat på mottagningsenheten, samt försörjningsstöd och några vidrigare kollegor har jag aldrig varit med om. Bara kafferaster och skitsnack! Slöaste jobbet nånsin.

Du kommer garanterat bli hatad av många ts (troligen de allra flesta) och det kommer vara med all rätt.

Utbildningen är dock en riktig flumutbildning så den klarar du halvsovandes.

• Anonym (Nix)
    Anonym (Johanna) skrev 2018-03-27 10:09:29 följande:

Tack för svaren allihopa, låter tyvärr som de flesta haft negativa upplevelser av socialtjänsten. Verkligen trist, man tycker ju att en sån viktig del i samhället borde fungera bättre.

Däremot tycker jag inte att det varit någon flumutbildning hittills och tänker undvika att bli hatad så gott det går, genom att följa lagar och regler. Hoppas verkligen inte att jag hamnar någonstans där man bara har kafferaster, dricker inte ens kaffe 

En till fråga, tycker ni att arbetet är väldigt personbaserat? alltså att vem man får som handläggare spelar stor roll?

Eftersom beslut tas godtyckligt så är det självklart personbaserat. Men det är ingen större skillnad utan det är som att välja mellan pest eller kolera, att hoppas på turen att få en vettig socialsekreterare kan man som klient glömma!
Svar på tråden Era erfarenheter av socialtjänsten?