Inlägg från: Mortiscia |Visa alla inlägg
  • Mortiscia

Hundar som springer ifrån sina ägare

Hundar ska vara kopplade i tättbebyggt område, det finns lagar kring detta. Förutom det finns folkvett! Du gjorde helt rätt ts, det spelar ingen roll om det är en relativt liten hund, det kan finnas många orsaker varför man inte vill ha hundkontakt. Sedan har vi ju klassikern "nej men den har aaaaldrig bitit någon förut!", jo tjena. Själv får man åka och få stelkrampsspruta för att hundar har hela munnen full med bakterier, för att inte tala om det de får i sig från egna eller andras rumpor. Blä!

• Mortiscia
    Ggrodan skrev 2018-03-27 17:55:28 följande:
    Dina egna naglar bär mer bakterier än en hundtunga.

Prova mäta bakteriella nivån på din mobil så får du se att du och vovvar är inte så långt ifrån i hygien ;)
    Det skulle jag inte tro. Jag är extremt noga med min hand- och nagelhygien. Hundar har till att börja med en vidrig bakterieflora i munnen redan från start, utöver det slickar de i sig allt möjligt, inklusive egen och andras avföring.
  • Mortiscia
    Ggrodan skrev 2018-03-27 17:55:28 följande:
    Dina egna naglar bär mer bakterier än en hundtunga.

Prova mäta bakteriella nivån på din mobil så får du se att du och vovvar är inte så långt ifrån i hygien ;)
    Just det ja, min mobil. Du menar den som jag spritar av med alkogel nästan varje vecka?

Det finns ingen anledning att förolämpa människor i ett forum på det där sättet som du håller på.
Svar på tråden Hundar som springer ifrån sina ägare