Hundar som springer ifrån sina ägare
I eftermiddags skulle jag hämta min son på förskolan. Jag hinner inte mer än ca 50 meter innan jag ser en man med tre hundar komma gåendes längs med gatan jag bor på. Två av hundarna är kopplade. Den tredje och minsta hunden kommer springandes mot mig. Mannen har stannat till och han pratar i sin mobil. Hunden lyssnar inte när han ropar på den och när den nästan är framme vid mig stampar jag hårt i backen (det är isgata här hemma och jag broddar) med foten. Hunden blir förvånad och stannar. ?Gå härifrån!? säger jag bestämt och visar med armen. Mannen ropar på hunden som springer tillbaka. Mannen pratar forfarande i sin mobil. Han vänder ryggen åt mig när jag är jämte honom. ?Har du ingen kontroll på hunden får du hålla den kopplad!? skriker jag åt honom. ?Din jövla idiot!? skriker jag när han inte svarar mig.
Jag är fortfarande arg och undrar nu varför många hundägare är så himla ignoranta och tror att alla älskar deras hundar? Jag tycker inte om hundar ett dugg. Jag är dessutom allergisk och vill absolut inte ha en hund som hoppar på mig eller smutsar ner mig alternativt förstör mina kläder.
Nåde den hundägare som låter sin hund springa emot mina barn i full galopp...