Inlägg från: erikaABC |Visa alla inlägg
  • erikaABC

Hundar som springer ifrån sina ägare

Jag blir lika förbannad jag. Bra att du skällde ut ägaren, Det är inte ok.

• erikaABC

Tips:
    Gå fram och ge hundägaren en bamsekram. Om den säger något eller ser förvånad ut säger du soligt: "jag vill bara hälsa, jag är inte farlig, är du rädd för människor?

• erikaABC
    Essie1984 skrev 2018-03-25 20:51:08 följande:

Instinktivt flyr, slåss eller fryser du när du blir utsatt för faror/hot. Därav gapandet om kopplet eller annat trots rädsla för hunden.

Ja precis. Det finns olika sätt att reagera på faror.
  • erikaABC

Dålig stil att ha sin hund lös pga den brukar inte gå fram till folk. Folk som möter hunden vet inte detta utan kan bli obekväma.
    Hänsyn är svårt för vissa.

• erikaABC
    Bibbidi skrev 2018-03-27 12:30:31 följande:
    Varför inte bara ha hunden i koppel för omgivningens skull? Omgivningen känner inte din hund  - de ser bara en okopplad hund. 

Okopplad kan du ha ute i skogen, inte i tätbebyggt område, det är nästan inga som tycker är okej och varför gå runt så när man vet att omgivningen inte gillar det?  
    Håller med!
  • erikaABC
    Mortiscia skrev 2018-03-27 19:08:10 följande:
    Det skulle jag inte tro. Jag är extremt noga med min hand- och nagelhygien. Hundar har till att börja med en vidrig bakterieflora i munnen redan från start, utöver det slickar de i sig allt möjligt, inklusive egen och andras avföring.
    Ja, exakt.
    Den som har sett en hund stå och slicka i en hög med avföring vill inte ha den nosen upp i sitt ansikte.
Svar på tråden Hundar som springer ifrån sina ägare