• Anonym (Ts)

Sonen kissar på sig när han blir kittlad

Hej! Har en son som är 5,5 år gammal. Varje gång han blir kittlad av oss, syskon, kompisar mm kissar han ner sig, så pass mycket att han måste byta kalsonger och ibland även brallor.

Vi har berättat om besvären på bvc som pratade bort det.

Hur ska man gå vidare? Sonen verkar inte bry sig så mycket.

• Svar på tråden Sonen kissar på sig när han blir kittlad
  • Anonym
    Anonym (kanske) skrev 2024-03-29 19:54:37 följande:

Allergi. Gluten, laktos? falsk korv, ägg? Vad som helst.

Där har vi svaret!
    Falsk korv är det som löser trådens diskussion.
  • Anonym (?)
    Anonym (C) skrev 2024-03-29 18:25:26 följande:
    Är det inte sent att anmäla nu 6 år senare?
    För övrigt hoppas jag sonen inte har dessa problem länge. Jag kissade på mig när jag blev kittlad i högstadiet och det var ett helvete.
    Du kissade på dig i högstadiet? Really?
  • Anonym (Emmy)
    Anonym skrev 2024-03-29 20:02:47 följande:
    Där har vi svaret!
    Falsk korv är det som löser trådens diskussion.
    Om man vill ha falukorv då?
  • Spucks

Nu är ju tråden flera år gammal, men tycker i alla fall det är väldigt intressant att kittling är barnmisshandel. Man kan ju undrar vad som INTE är barnmisshandel nuförtiden enligt svenskar.

• Anonym (Emmy)
    Spucks skrev 2024-03-29 20:24:11 följande:

Nu är ju tråden flera år gammal, men tycker i alla fall det är väldigt intressant att kittling är barnmisshandel. Man kan ju undrar vad som INTE är barnmisshandel nuförtiden enligt svenskar.

Jag har fullt förståelse för definitionen (inte det tydligt motiverade uppdragandet) Avskyr kittling, riktigt jävla obehagligt. Hellre att någon slår till mig.
  • Spucks
    Anonym (Emmy) skrev 2024-03-29 20:35:32 följande:
    Jag har fullt förståelse för definitionen (inte det tydligt motiverade uppdragandet) Avskyr kittling, riktigt jävla obehagligt. Hellre att någon slår till mig.
    Alltså allt som du personligen inte gillar är misshandel?
  • Anonym (Emmy)
    Spucks skrev 2024-03-29 20:40:16 följande:
    Alltså allt som du personligen inte gillar är misshandel?
    Tja misshandel, tortyrmetod whatever inget man ska utsätta någon för ändå. Jag hade lätt hoppat ut mitt i vägen för att undkomma kittling i den åldern.
  • Spucks
    Anonym (Emmy) skrev 2024-03-29 20:44:57 följande:
    Tja misshandel, tortyrmetod whatever inget man ska utsätta någon för ändå. Jag hade lätt hoppat ut mitt i vägen för att undkomma kittling i den åldern.
    Jaha, då är det väl också misshandel att borsta sina barns hår, för jag gillar inte när någon annan rör mina hår.
  • Anonym (Emmy)
    Spucks skrev 2024-03-29 20:49:09 följande:
    Jaha, då är det väl också misshandel att borsta sina barns hår, för jag gillar inte när någon annan rör mina hår.
    Men snälla någon, nivån... Om barnets hår är en hård klump och du borstar hårt utan hjälpmedel så visst kan det räknas som misshandel. Hårborstning kan dock vara nödvändigt. Kittling är aldrig nödvändigt.
  • Anonym (Emmy)

Inte gillar känns jävligt förminskande, tråkigt att du har svårt att se andras sidor och hellre är otrevlig.

• Spucks
    Anonym (Emmy) skrev 2024-03-29 21:07:10 följande:

Inte gillar känns jävligt förminskande, tråkigt att du har svårt att se andras sidor och hellre är otrevlig.

Ja visst. DU anser att något är generellt misshandel eftersom DU personligen inte gillar det, och om någon kritisera den inställningen så är det den person som inte klarar av att se andras sidor.
    Lite ironisk.
  • Anonym (C)
    Anonym (?) skrev 2024-03-29 20:09:34 följande:
    Du kissade på dig i högstadiet? Really?
    Ja faktiskt. Och jag tror inte jag är ensam om att ha råkat ut för det.
  • socialnämdennästa
    Anonym skrev 2024-03-29 20:01:25 följande:
    Jamen varsågod, för all del. Det är inte med mig du ska diskutera.
    Skutt iväg och anmäl nu med dig, det är ju inte så att jag bryr mig om ifall du gör det.
    Naturligtvis kommer du inte att bli tagen på allvar, som sagt.
    Naturligtvis kan du inte se in i framtiden utan bara gissa dig till att ingen kommer ta det på allvar. Det finns ca 8 miljarder människor på jorden varav 10 miljoner svenskar och enligt dig kommer ingen av dessa ta en anmälan på allvar.

Jag är förvånad att någon som inte bryr sig ändå är villig att fortsätta en diskussion. Motsägelsefullt.
Svar på tråden Sonen kissar på sig när han blir kittlad