Inlägg från: socialnämdennästa |Visa alla inlägg
  • socialnämdennästa

Sonen kissar på sig när han blir kittlad

Jag överväger att anmäla detta till socialnämnden. Klart övergrepp som enligt text utövats av båda föräldrar. De verkar inte heller benägna att uppfostra syskonen att låta bli. De behöver lära sig låta bli, och det i skarpläge, för denna gissningsvis yngre bror behöver skyddas av sina syskon i skola och inte vara delaktiga angripare. Ni kommer inte kunna skydda honom på skolan, inte heller samtal med lärare och övergriparnas föräldrar hjälper. Världen fungerar inte så.

Det är helt verklighetsfrånvänt att inte begripa allvaret i situationen. Troligen endast personer som själva varit delaktiga i utövandet av mobbing eller förnöjt tittat på kan vara så handlingsförlamade och oförstående.

När inte nej, stop och sluta är ord som fungerar så kommer våld bli den sista lösningen 👏👏

• socialnämdennästa

Låt mig bara tillägga en hyfsat sannolik och ljus framtid för det här barnet: Om inte den analkande mobbingen avbryts innan den sker så kommer resultatet troligen bli bup eller, om det går obemärkt, allvarliga psykiska besvär i äldre ålder med eventuell våld och kriminalitet. Låter toppen va? Cool

Mycket gissningslek (statistisk sannolikhet) här men titta ut genom fönstret och läs på om barn som inte glider runt på en räkmacka hela livet. Inte alla har den turen.

Ursäkta om jag är lite för hård. Jag har besvär Drömmer

• socialnämdennästa
    Anonym skrev 2024-03-29 18:36:05 följande:
    Du kommer naturligtvis inte att bli tagen på allvar när du anmäler en anonym text utan källor sex år efter den ens diskuterades sist.
    Tiden är irrelevant. Går fortfarande att anmäla. Källan är OP, kontot är kopplat till en mail-address. Oavsett så kanske någon annan snubblar in och inser hur allvarligt det är.

Tur det finns konstruktiva personer som kan påpeka huruvida något ska tas på allvar angående något som faktiskt är allvarligt.
  • socialnämdennästa
    Anonym skrev 2024-03-29 20:01:25 följande:
    Jamen varsågod, för all del. Det är inte med mig du ska diskutera.
    Skutt iväg och anmäl nu med dig, det är ju inte så att jag bryr mig om ifall du gör det.
    Naturligtvis kommer du inte att bli tagen på allvar, som sagt.
    Naturligtvis kan du inte se in i framtiden utan bara gissa dig till att ingen kommer ta det på allvar. Det finns ca 8 miljarder människor på jorden varav 10 miljoner svenskar och enligt dig kommer ingen av dessa ta en anmälan på allvar.

Jag är förvånad att någon som inte bryr sig ändå är villig att fortsätta en diskussion. Motsägelsefullt.
Svar på tråden Sonen kissar på sig när han blir kittlad