Inlägg från: Anonym (Vanligt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vanligt?)

Har du ångest vid ägglossning?

Är det vanligt att kvinnor har ångest vid just ägglossning?

• Svar på tråden Har du ångest vid ägglossning?
  • Anonym (Vanligt?)
    Anonym (Nehe) skrev 2018-03-21 20:57:00 följande:
    Nej varför skulle jag ha det?
    Jag har hört att det är ganska vanligt att kvinnor får ångestkänslor och somliga behöver tom ssri i några dagar runt ägglossningen så jag ville kolla om det stämmer.
  • Anonym (Vanligt?)
    Anonym (K) skrev 2018-03-21 21:11:16 följande:
    Vet inte om det är vanligt eller inte, men min ångest och depression brukar ofta förvärras dagarna innan ägglossning.
    Jobbigt.
    Anonym (Alltid) skrev 2018-03-21 21:17:39 följande:
    Jag har haft ångestliknande känslor vid ägglossning ändå sen min första mens vid 13 års ålder. Förstod det i vuxen ålder. Skönt nu när jag känner det och bara kan släppa det och förstå att jag inte är orolig egentligen...
    Hur gör du för att bara släppa det? Tänker att det inte är så lätt fast man vet varifrån det kommer.
    Anonym (Misse) skrev 2018-03-21 21:20:29 följande:
    Samma här. Får ofta symtom som inte borde uppstå av ägglossning. Som till exempel torra ögon/hals. Blir då fundersam och så späder det på ångesten ännu mer.
    Låter jobbigt.

Hur länge sitter det i för er? Några dagar eller i flera veckor?

• Anonym (Vanligt?)

Kan ni vara så att ni hakar upp er på något som ni inte kan släppa och har ångest för då? Något viktigt möte eller deklarationen nu så här i deklarationstider hehe. Har ni svårt att sova för att ni ligger och tänker på alla hemska och jobbiga saker som kan hända? Går ni runt med obehag, ont i magen och vill bara krypa ur skinnet?

Svar på tråden Har du ångest vid ägglossning?