Har du ångest vid ägglossning?
Är det vanligt att kvinnor har ångest vid just ägglossning?
Nej varför skulle jag ha det?
Vet inte om det är vanligt eller inte, men min ångest och depression brukar ofta förvärras dagarna innan ägglossning.
Jag har haft ångestliknande känslor vid ägglossning ändå sen min första mens vid 13 års ålder. Förstod det i vuxen ålder. Skönt nu när jag känner det och bara kan släppa det och förstå att jag inte är orolig egentligen...
Vet inte om det är vanligt eller inte, men min ångest och depression brukar ofta förvärras dagarna innan ägglossning.
Jobbigt.Hur gör du för att bara släppa det? Tänker att det inte är så lätt fast man vet varifrån det kommer.Låter jobbigt.
Hur länge sitter det i för er? Några dagar eller i flera veckor?
Känner inte igen det, brukar må som bäst vid ägglossning pigg och snygg (känner jag mig iaf)...
Däremot ett par dagar före mens är jag skakig och och får ofta ta lugnande för känns som jag ska gå sönder av ångest.
Jobbigt.Hur gör du för att bara släppa det? Tänker att det inte är så lätt fast man vet varifrån det kommer.Låter jobbigt.
Hur länge sitter det i för er? Några dagar eller i flera veckor?
Jag har alltid ångest vid ägglossning. Inte i den bemärkelse att jag behöver sari men det händer saker som gör mig obekväm i mig själv. Jag svullnar upp som fan och får oönskad hårväxt typ på hakan. Finnar i nacken etc.
Den tid jag mår som allra bäst varje månad är när mensen kommer. Då släpper allt och jag känner mig bekväm och normal i min kropp igen.
Får alltid rejäl ångest vid ägglossning. Håller i sig en dag när hela livet känns meningslöst men sen går det över.
Kan ni vara så att ni hakar upp er på något som ni inte kan släppa och har ångest för då? Något viktigt möte eller deklarationen nu så här i deklarationstider hehe. Har ni svårt att sova för att ni ligger och tänker på alla hemska och jobbiga saker som kan hända? Går ni runt med obehag, ont i magen och vill bara krypa ur skinnet?
Har aldrig hört talas om. Jag blir extra pilsk och levnadsglad vid äl.
Jag får det. Allt känns sämst och meningslöst och jag tänker ofta på hur allt kommer gå åt helvete med mitt liv. Två dagar senare har det gått över och jag vet inte riktigt varför jag kände så.
Jag försöker lugna mig med att det är hormonellt och går över om några dagar. Men det suger rejält de där ägglossningsdagarna...
Kan ni vara så att ni hakar upp er på något som ni inte kan släppa och har ångest för då? Något viktigt möte eller deklarationen nu så här i deklarationstider hehe. Har ni svårt att sova för att ni ligger och tänker på alla hemska och jobbiga saker som kan hända? Går ni runt med obehag, ont i magen och vill bara krypa ur skinnet?