• Jagerika

Den stora ROSENROT-tråden

Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-04 13:32:37 följande:

Äter Rosenrot för första gången den här månaden. Är på cd8 idag och skulle äl testa imorse men glömde. Har inte haft några symptom. Men nu för några timmar sedan så kom symptomen som ett blixt från klar himmel. 

Svagt illamående och det börjar molvärka i magen. Nu börjar det spännande tiderna och jag ser fram emot äl :)

Jag är lite orolig för att äl redan är idag, fick blank ring igår men missade idag. Jag funderar på att ta ett äl test när jag kommer hem. Men vet inte om det är lika tillförlitligt. Ska iaf kolla imorgon. Äl borde inte komma så snabbt, borde ha några blinkande gubbar innan fast gubbe. Men vem vet...

Första månaden jag testade med äl test fick jag fast glad gubbe cd8, hade inte hunnit testa något innan den gången. 

Vilka är era första tecken på äl när ni har ätit rosenrot?

Får du ägglossning ca 1 vecka efter mens? Det låter väldigt tidigt tycker jag! Haha jag som får ca 17 dagar efter mens xD är på cd7 och började också äta rosenrot (och Bisolvon) denna månaden! Aldrig provat innan så detta ska bli spännande! Vet lika lite som du men ville ändå slänga in en kommentar, nu jädrars ska här bli med barn :D när har du Bim?
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-04 16:44:54 följande:

Jag hade äl cd8 förr förra månaden. Blev gravid men fick missfall.

Förra månaden fick jag äl cd18 men då fick jag också längre cykel än jag har haft innan. Brukar ha 28 dagar men hade då 33 dagar.

Kan ha varit missfallet som orsakade det.

Så den här månaden vet jag inte riktigt när varken äl eller BIM är. Räknar ca 14 dagar från äl, så jag inväntar den :)

Ja nu jädrans ska det lyckas och behållas :)

Usch beklagar missfallet :( ja det kanske va därför din cykel spökade! Min cykel är ca 32 dagar och nu sist var mensen 5 dagar sen så allt är lite snett för mig också! Om min mens skulle kommit på rätt dag så ska jag ha ÄL denna veckan, men min FLO app säger att det blir nästa vecka istället. Jag får helt enkelt hoppas rosenroten gör mina ÄL-flytningar tydligare så får jag gå på dom! Jag tänker att jag ska ta tabletterna tills jag får min ÄL-värk plus en dag extra då jag inte kommer använda ÄL-tester ( blir så stressad av dom) och hoppas sen att det räcker och att jag tagit tillräckligt länge eller inte för länge :)
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-05 07:55:25 följande:

Ja det var riktigt tråkigt, men jag försöker se det som att det var en engångshändelse och att det tur nog hände väldigt tidigt. 

Jag fick blinkande gubbe idag, är på cd9. Så jag räknar med äl under helgen :) Om cykeln stämmer enligt min app har jag då BIM 29/9. 

Så olika det är, jag blir mer stressad av att inte använda äl tester :)

För mig är det perfekt att ha svart på vitt när den är så man inte missar de viktigaste dagarna :D

Men vad kul!! Enligt min app har jag också Bim 29:de :D tänk vad roligt om det skulle ta sig för oss båda samtidigt! Haha! Förutsatt att ÄL kommer som appen förutspår men min flo app är väldigt bra och brukar vara tillförlitligt! Det märkte jag när jag tog ÄL testerna att jag fick positivt dagen innan det stog att jag hade ÄL i appen så jag litar på den! :) vi har sex varannan dag från denna veckan och framåt så hoppas hoppas nu för oss allihopa :D
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-05 08:38:03 följande:

Åh va häftigt! Jag det håller jag tummarna för :)

Vi siktar också på sex varannan dag from idag. Jag har dock svårt att hålla mig till varannan dag för jag vill så gärna att det ska lyckas. Vill helst ha varje dag så vi inte missar det. Men har hört att varannan dag är bättre. Så svårt att veta.

Ja jag förstår precis! Rosenroten gör mig riktigt sugen men jag får snällt hålla mig säger min sambo retsamt haha xD men då har du en lång lutealfas om du har ÄL snart och Bim den 29:de?
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-05 10:13:59 följande:

Ja förr förra månaden hade jag en beräknad lutealfas på 20 dagar. Jag tog gravtest dag 19, alltså BIM -1 och då stod det gravid 1-2 v.

Nu kommer jag ju inte få äl förrän dag 10-13 så då blir ju lutealfasen lite kortare (men ändå normallång) om nu cykeln håller sig på 28 dagar som jag har haft innan missfallet.

Haha min sambo säger aldrig nej :D Han säger att han har simmare så det räcker till alla dagar *asg*

Hahahaha min sambo vill också egentligen men vi ska försöka hålla oss denna månaden, vi har *fuskat* lite vissa månader så att det råkat bli flera gånger om dagen eller varje dag istället för varannan. Men denna gången är det strängt förbjudet att ligga mer än en gång varannan dag ( vilket är skitsvårt när man får sexlusten som en kanin med rosenroten) jag vill ju så gärna att det ska funka :)
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-05 13:33:11 följande:

Den månaden jag blev gravid (då jag hade fast glad gubbe på cd8) hade vi sex två gånger cd8 (eftermiddag och natt) och söndag eftermiddag (cd10). Sen blev det inget mer på en vecka för min sambo åkte bort. Men det räckte ju.

Så jag ska försöka matcha in exakt lika så fort jag får en fast gubbe :D Såklart kör vi på redan nu när jag har blinkande gubbe :)

Vi får alltså prova oss fram, ni kör varannan dag och vi varje så ser vi vilket som funkar eller om båda metoderna funkar ;)

Det låter som en plan! Jag har fått för mig att det inte är bra att ligga varje dag, typ att kvaliten blir sämre eller att det är färre spermier. Jag tänker att varannan dag hinner det produceras mer spermier xD om jag tänker logiskt eller inte vet jag ärligt inte men vi får försöka allt vi kan nu!

En fråga; har du ont i magen av rosenroten? Jag har haft ont i magen i ca 4 dagar och ätit rosenroten i 8 dagar änsålänge. Kan magvärken ha nått med det att göra tror du?
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-06 11:00:06 följande:

Fick igår reda på att sambon rymmer hemifrån fredag fm till lördag kväll. Hoppas för hans skull att det inte är en fast gubbe på äl testet då ;)

Fick blinkande gubbe idag också :)

Jag köper helt klart din idé om att bara köra varannan dag. Nu får jag ju ett ofrivilligt avbrott på fredag. Men får ju bara att se till att köra på ikväll och lördag så det iaf blir varannan dag för oss.

Nä inget magont alls. Jag har ätit det i 10 dagar idag.

Det enda jag trodde kunde bero på rosenroten var ett svagt illamående dag 8 in på kuren. Men det var bara en dag.

Privat fråga, men kan du gå på toa som du brukar? Kanske magontet beror på att tarmfloran förändras med rosenroten?

Men jädra karlar alltså xD smita när dom behövs som mest!! Kör på allt ni kan och jag tror ärligt inte det har någon betydelse om ni hoppar en dag när ni ändå kör på alla andra dagar :)

Jo jag kan gå på toa som vanligt, inget speciellt på den fronten. Men som igår kunde jag inte sova för jag kände sån magsmärta och det kändes som jag skulle kräkas, det liksom kändes som det sitter nått i halsen :/ jag vaknade till och med av illamåendet! böjer jag mig ner framåt så får jag sura uppstötningar och det är inte så himla fräscht! Jag tror det har med rosenroten att göra, har ju inte haft ÄL än så det är inget gravsymtom. Jag får stå ut för jag vill verkligen att detta ska funka!
  • Jagerika
    JuliaC skrev 2018-09-07 00:32:32 följande:

Hej!

Hoppar in här lite med :)

Försökt drygt 9månader och inte lyckats hitintills ,

Så har börjat med rosenrot och bisolvon! Och har fått sambon att börja med zink och även bisolvon! Så får vi se om lyckas denna gången,

Nu ?rymmer? min sambo också iväg hela helgen har ÄL 11 sept tror jag. Så de är ju lugnt får mysa till de innan han sticker imorgon ;)

Har även börjat med att ligga varannan dag , fanns en metron här på familjeliv som man kunde testa och det var just att börja ligga dag 8 alltså räkna från mensens första dag 8dagar fram sen köra varannan dag fram till ÄL när man får positivt ÄL test ska man köra 3dagar på raken.

Så de testar vi också många metoder i en haha!?

Vi vill bara så gärna ha ett PLUS :)

Har BIM 25 sept (ska gärna vara regelbunden )

Då har vi försökt lika länge! September är 9:e månaden som vi försöker! Hoppas Bisolvon och rosenrot är våran dunderkur!! :D
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-06 12:39:09 följande:

Ja, en riktig rackare :D Nä det hoppas jag inte. Jag vill bara inte ha en fast gubbe imorgon för då vill jag köra på varje dag. Men jag tror inte den kommer förrän lördag eller söndag.

Av dina symptom skulle jag säga magkatarr! Har läst att andra som äter rosenrot har drabbats av det så det vore inte helt omöjligt.

Förstår att du inte vill sluta, men blir det värre så ska du nog göra det ändå. Magkatarr är ju inte kul, har haft det själv :(

Jag tror också det är magkatarr, men det lindrar med samarin så jag tar det några gånger pm dagen! Tänker inte sluta då jag fått för mig att vi behöver denna boosten :)
  • Jagerika
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-09-11 07:45:26 följande:

Molvärken kom igår kväll. Värkte rätt ordentligt en stund på vänster sida. Idag är det lugnare men jag känner mig lite spänd i magen idag.

Så jag skulle tro äl var igår som jag anade att det skulle vara.

Håller tummarna för dig! Själv haft jag börjat få små små känningar i magen, ÄL på fredag enligt flo appen som brukar ha rätt! Tänkte ta rosenroten och bisolvonen till på torsdag sen slutar jag! Har även börjat få vattniga flytningar idag, men inga trådar än!
Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden