Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Bör jag anmäla skolan?

militaremil skrev 2018-03-20 18:55:55 följande:

Men tänk själva om ni hade varit mobbade hade ni väl inte häng med mobbaren. Enligt offrets mamma ska min son och en annan i ett annat "gäng" vara hans enda kompisar och det är därför han är deprimerad. Så han är deprimerad för min son som ska kränka han inte vill vara hans kompis längre. Och det kom jag och min man överens om. Att de inte skulle vara vänner alltså. De har liksom alltid varit bra vänner och till och med skaffat mff årskort tillsammans. Ursäktar även för min dåliga stavning tror jag lider av någon diagnos men har bara inte kollat upp det nu i vuxen ålder. Men har inte skolan gjort fel med att peka ut min son utan några bevis. Eller jo vad offret har sagt men behöver de inte mer bevis?

Min erfarenhet säger att det inte är ovanligt att mobbare och mobbningsoffer umgås som vänner. Mobbaren mobbar såklart inte när de umgås, utan gör det när han/hon är med sina andra kompisar, som inte sällan också mobbare. Mobbningsoffret å sin sida har antagligen inte helt lätt att få vänner, av olika orsaker.
Svar på tråden Bör jag anmäla skolan?