Bör jag anmäla skolan?
Hej!
Det är så att min 14 åriga som har blivit kränkningsanmäld. Vet inte om det just heter kränkningsanmäld men det var det skolan sa. Det lilla jag har lyckats få fram om detta är att allt är offentligt så jag sa åt min son att fråga om papperna om vad han ska ha gjort. Mobbingansvariga eller vad det nu heter i dagens samhälle sa bara nej. Sen har även min sons och hans gäng blivit uthängda för hela skolan så ingen av de vill ens gå till skolan längre. Alla bara viskar om de. Men det som jag är tycker de har gjort mest fel med är att inte bara samla mig och min man och min sons kompis som han då ska ha kränkt och haft ett sådant där möte eller va man ska kalla det. Men de sa bara att det skulle se vad som händer under r nästa vecka och då var allt lugnt så det blev inget med det. Men anmälan finns väl fortfarande kvar? Och jag vill bevisa att min son är oskyldig så jag tänkte ta kontakt med skolan och försöka få ut papperna igen och se till att de får höra min sons historia och kompisarnas historia då de snackade med alla i helklass utan sons kompis som ska ha blivit kränkt. Offret gick på en annan skola innan högstadiet och föräldrarna till barn som gick med offret innan sa att samma sak hände där och att han brukar ljuga väldigt ofta. Så bara lärarna tror på han och de eleverna som inte är inblandade. Har inte skolan gjort fel genom att gå ut med detta till alla istället för att lyssna på den anmälda först. Nu ska han tydligen vara deprimerad också då min son var hans ända vän och han vill fortfarande vara vän med min son men glöm det. Bör jag anmäla? Eller tjatat sönder på skolan? Behöver råd. För är som skriver att min son kanske är skyldig tror jag inte det då detta har hänt många gånger att offret ljugit och det vet typ alla föräldrar.