Inlägg från: Anonym (Sekretmetoden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sekretmetoden)

Ägglossning olika metoder, HJÄLP

Om du hade vattniga flytningar 15-16 så var det då som du hade ägglossning. Inte den 18.

Några dagar innan ägglossning så är flytningarna ganska sega. Tar dubut lite sekret och sätter mellan tumme och pekfinger så kan du bilda en sträng på 2-5 cm. Då kan du börja ha sex för då är det bara en tidsfråga innan själva ägglossningen.

När du har ägglossning så är flytningarna hala och vattniga - detta är för att spermienra lättare ska få skjuts in i vaginan.

När flytningarna är trådiga, tjocka och vita så har ägglossning skett för ca 24-36 timmar.

Så när di märker att flytningarna är slemmiga och kan hänga ut vid toabesök och det kan skapas en sträng så börja ha sex då. Spermierna kan ju leva några dagar i vaginan och när du har själva ägglossning så ha sex den dagen samt dagen efter för att öka chansen.

Jag och min sambo försöker ha sex varannan dag några dagar innan ägglossning i ca en veckas tid.

Alla mina barn har blivit till via sekretmetoden på första försöket.

• Anonym (Sekretmetoden)

Det finns två "slemmiga". En som kommer innan där du kan få till en sträng. Då ska du börja ha sex för då har du ägglossning när som helst. Sen kommer de vattniga = ägglossning.

Efter ägglossning kommer vita tjocka kletiga, dom ser ut dom äggvita.

De slemmiga innan ägglossningen är inte vita och tjocka utan mer slemmiga.

Dom som kommer efter är mer geggiga och vita.

• Anonym (Sekretmetoden)

Mina flytningar kan bli rikligare i början av graviditeten, under de första 12 veckorna ungefär.

Om flytningarna kommer lite i olika ordningar så sexa på så fort du märker skillnad :)

• Anonym (Sekretmetoden)
    Luckytiger skrev 2018-03-23 18:51:03 följande:

Får man fråga vilken konsistens dom fått?:P

Mer ?klumpiga? och smala långa strängar. Torkar jag nig etc så kan det bli en lång tjock tråd, och dom är ganska så rejäla. Dom är vita men kan vara lite lätt gulaktiga ibland :)
Svar på tråden Ägglossning olika metoder, HJÄLP