Luckytiger skrev 2018-03-20 08:52:50 följande:
Jag har pco men och oregelbunden mens. Testar just nu att kombinera massa metoder för att luska ut när jag får ägglossning för att kunna bli gravid, men det är lite motsägelsefullt!
Äglossningstest - Negativa hela tiden, inte ens någon anmärkningsvärd stegring. (Ingen ägglossning)
Sekretmetoden - vattninga flytningar 15-16
Mars, trådiga äggviteflytningar 17-18 mars. Alla andra dagar "torra" krämiga flytningar. (Ägglossning 18mars)
Temperatur - rejäl dipp på 0,5 grader 17 mars, normal temp 18 mars ökning på ca 0,4grader 19 och 20 mars (idag). (Ägglossing 17 mars?)
Alla metoder ska ju vara relativt säkra så vet inte riktigt vad jag ska tro! Mest litar jag på ägglossningstesten!
kan jag ha fått ägglossning och isåfall när?
Jag har också PCO-S och oregelbundna cykler. Så här blev jag gravid:
Jag har läst instruktionerna och på alla står funkar ej vid
PCO.De funkade mycket riktigt aldrig på mig.Dyrt blev det också.
Jag har köpt en digital termometer. Först hade jag en vanlig man stoppar i armhålan. Efter några minuter tjuter den. Ibland visade den fel.Jag gjorde alltid om det 3 gånger.Speciellt på sommaren när det var varmt ovh svettigt var det svårt att se bilken temp som var korrekt. Nu har jag en jag sätter på pannan.Efter 1 sekund har jag resultatet.Jag kan ta om det flera gånger och det blir alltid samma.
Så min normala temp är alltid samma. Dagen efter äl har den stigit en halv till en grad. Då har jag bevis för äl. Innan äl får jag reflux.Arg irriterad på allt. Samma dag som ÄL har jag ont i ryggen hela dagen. Du måste lära dig att känna igen kroppens signaler så slipper du senret o tempa o stickor. Skriv dagbok över kroppens signaler så kommer du snart se ett mönster.
För många med pcos men inte alla blir mensen regelbunden ju närmare 30 man kommer.
För alla med pcos är man mer fertil längre än vanliga kvinnor. Vi når vår fertila peak närmare 30 än 20 jämfört med vanliga kvinnor som fungerar tvärtom.