• Luckytiger

Ägglossning olika metoder, HJÄLP

Jag har pco men och oregelbunden mens. Testar just nu att kombinera massa metoder för att luska ut när jag får ägglossning för att kunna bli gravid, men det är lite motsägelsefullt!

Äglossningstest - Negativa hela tiden, inte ens någon anmärkningsvärd stegring. (Ingen ägglossning)

Sekretmetoden - vattninga flytningar 15-16

Mars, trådiga äggviteflytningar 17-18 mars. Alla andra dagar "torra" krämiga flytningar. (Ägglossning 18mars)

Temperatur - rejäl dipp på 0,5 grader 17 mars, normal temp 18 mars ökning på ca 0,4grader 19 och 20 mars (idag). (Ägglossing 17 mars?)

Alla metoder ska ju vara relativt säkra så vet inte riktigt vad jag ska tro! Mest litar jag på ägglossningstesten!

kan jag ha fått ägglossning och isåfall när?

• Svar på tråden Ägglossning olika metoder, HJÄLP
  • Anonym (Också PCO)

Efter mitt andra barn (som kom till med hjälp av IVF) bestämde vi att inte göra fler aktiva försök med assisterad befruktning, men att inte använda något preventivmedel så om det blev en trea så blev det. Men det blev det aldrig. Jag testade inte på något sätt, men hade hyfsat regelbunden mens och tydliga ägglossningsflytningar. Det tolkar jag som att kroppen på något sätt gjorde sig redo för en ägglossning, men äggstockarna motarbetade så det blev ingen. Det har aldrig utretts, bara min egen tolkning.
    Iallafall blev jag inte gravid trots som sagt hyfsat regelbunden mens och ett sexliv som periodvis var hyfsat regelbundet återkommande. Nu är jag för gammal, har förhoppningsvis haft min sista mens och försöker förlåta min kropp för det kraftfulla svek den utsatte mig för. 

• Anonym (Anonymious)
    Luckytiger skrev 2018-03-20 08:52:50 följande:

Jag har pco men och oregelbunden mens. Testar just nu att kombinera massa metoder för att luska ut när jag får ägglossning för att kunna bli gravid, men det är lite motsägelsefullt!

Äglossningstest - Negativa hela tiden, inte ens någon anmärkningsvärd stegring. (Ingen ägglossning)

Mars, trådiga äggviteflytningar 17-18 mars. Alla andra dagar "torra" krämiga flytningar. (Ägglossning 18mars)

Temperatur - rejäl dipp på 0,5 grader 17 mars, normal temp 18 mars ökning på ca 0,4grader 19 och 20 mars (idag). (Ägglossing 17 mars?)

Alla metoder ska ju vara relativt säkra så vet inte riktigt vad jag ska tro! Mest litar jag på ägglossningstesten!

Har du provat digitala ÄL test? Inte en enda sticka har blivit positiv för mig! Provade digitalt förra månaden och fick en fast gubbe! Har varit gravid 6 ggr så ÄL har jag. :)
  • Anonym (Anonymious)

Tillägg: jag har också PCO. Hade super cykler när jag var yngre, nu har jag 35-45 dagars cykler, långa men inte lika illa.,. Stickor har aldrig funkat på mig.,,
  • Luckytiger
    Anonym (Anonymious) skrev 2018-03-20 15:34:24 följande:

Tillägg: jag har också PCO. Hade super cykler när jag var yngre, nu har jag 35-45 dagars cykler, långa men inte lika illa.,. Stickor har aldrig funkat på mig.,,

Nej det har jag inte gjort, skulle bli så väldigt dyrt tänker jag! Testerna som jag har nu är ju inte i närheten av positivia, men vet inte vad det är för skillnad med de digitala heller för den delen :)
  • Anonym (Anonymious)
    Luckytiger skrev 2018-03-20 17:44:31 följande:
    Nej det har jag inte gjort, skulle bli så väldigt dyrt tänker jag! Testerna som jag har nu är ju inte i närheten av positivia, men vet inte vad det är för skillnad med de digitala heller för den delen :)
    De digitala (advanced) läser av två hormon, östrogen och LH. Man tar dem flera ggr i rad vid samma tid så läser det av höjningen. De är de enda som funkat på mig.

Dock så skulle det bli jättedyrt om jag börjar testa med dem för tidigt, då ÄL kan variera i cykeln.

Så... jag ska ta stickor vid samma tidpunkt varje dag. Sparar och jämför, kan då se när strecket börjar bli liiite starkare. Då ska jag börja med digitala. Det är min plan denna cykeln eftersom jag fick missfall förra cykeln, kan ÄL vara fördröjd.

Förra cykeln fick jag en lyckoträff. Hade is i magen och började testa med digitalt dag 19, och fick positivt dag 20 :)

Om du ska köpa digitalt skiljer det jättemycket i pris mellan olika butiker, Tror apotea.se var lite billigare. Men jämför först.
  • Anonym (;-)

Jag har också PCO-S och oregelbundna cykler. Så här blev jag gravid:

Jag har läst instruktionerna och på alla står funkar ej vid PCO.De funkade mycket riktigt aldrig på mig.Dyrt blev det också.

Jag har köpt en digital termometer. Först hade jag en vanlig man stoppar i armhålan. Efter några minuter tjuter den. Ibland visade den fel.Jag gjorde alltid om det 3 gånger.Speciellt på sommaren när det var varmt ovh svettigt var det svårt att se bilken temp som var korrekt. Nu har jag en jag sätter på pannan.Efter 1 sekund har jag resultatet.Jag kan ta om det flera gånger och det blir alltid samma.

Så min normala temp är alltid samma. Dagen efter äl har den stigit en halv till en grad. Då har jag bevis för äl. Innan äl får jag reflux.Arg irriterad på allt. Samma dag som ÄL har jag ont i ryggen hela dagen. Du måste lära dig att känna igen kroppens signaler så slipper du senret o tempa o stickor. Skriv dagbok över kroppens signaler så kommer du snart se ett mönster.

För många med pcos men inte alla blir mensen regelbunden ju närmare 30 man kommer.

För alla med pcos är man mer fertil längre än vanliga kvinnor. Vi når vår fertila peak närmare 30 än 20 jämfört med vanliga kvinnor som fungerar tvärtom.
  • Anonym (Sekretmetoden)

Om du hade vattniga flytningar 15-16 så var det då som du hade ägglossning. Inte den 18.

Några dagar innan ägglossning så är flytningarna ganska sega. Tar dubut lite sekret och sätter mellan tumme och pekfinger så kan du bilda en sträng på 2-5 cm. Då kan du börja ha sex för då är det bara en tidsfråga innan själva ägglossningen.

När du har ägglossning så är flytningarna hala och vattniga - detta är för att spermienra lättare ska få skjuts in i vaginan.

När flytningarna är trådiga, tjocka och vita så har ägglossning skett för ca 24-36 timmar.

Så när di märker att flytningarna är slemmiga och kan hänga ut vid toabesök och det kan skapas en sträng så börja ha sex då. Spermierna kan ju leva några dagar i vaginan och när du har själva ägglossning så ha sex den dagen samt dagen efter för att öka chansen.

Jag och min sambo försöker ha sex varannan dag några dagar innan ägglossning i ca en veckas tid.

Alla mina barn har blivit till via sekretmetoden på första försöket.

• Luckytiger
    Anonym (Sekretmetoden) skrev 2018-03-22 04:52:21 följande:

Om du hade vattniga flytningar 15-16 så var det då som du hade ägglossning. Inte den 18.

Några dagar innan ägglossning så är flytningarna ganska sega. Tar dubut lite sekret och sätter mellan tumme och pekfinger så kan du bilda en sträng på 2-5 cm. Då kan du börja ha sex för då är det bara en tidsfråga innan själva ägglossningen.

När du har ägglossning så är flytningarna hala och vattniga - detta är för att spermienra lättare ska få skjuts in i vaginan.

När flytningarna är trådiga, tjocka och vita så har ägglossning skett för ca 24-36 timmar.

Så när di märker att flytningarna är slemmiga och kan hänga ut vid toabesök och det kan skapas en sträng så börja ha sex då. Spermierna kan ju leva några dagar i vaginan och när du har själva ägglossning så ha sex den dagen samt dagen efter för att öka chansen.

Jag och min sambo försöker ha sex varannan dag några dagar innan ägglossning i ca en veckas tid.

Alla mina barn har blivit till via sekretmetoden på första försöket.

Det slemmiga kom efter det vattniga, alltså efter ägglossningen isåfall! Är inte det lite konstigt?
  • Luckytiger
    Anonym ( skrev 2018-03-22 02:07:36 följande:

Jag har läst instruktionerna och på alla står funkar ej vid PCO.De funkade mycket riktigt aldrig på mig.Dyrt blev det också.

Jag har köpt en digital termometer. Först hade jag en vanlig man stoppar i armhålan. Efter några minuter tjuter den. Ibland visade den fel.Jag gjorde alltid om det 3 gånger.Speciellt på sommaren när det var varmt ovh svettigt var det svårt att se bilken temp som var korrekt. Nu har jag en jag sätter på pannan.Efter 1 sekund har jag resultatet.Jag kan ta om det flera gånger och det blir alltid samma.

Så min normala temp är alltid samma. Dagen efter äl har den stigit en halv till en grad. Då har jag bevis för äl. Innan äl får jag reflux.Arg irriterad på allt. Samma dag som ÄL har jag ont i ryggen hela dagen. Du måste lära dig att känna igen kroppens signaler så slipper du senret o tempa o stickor. Skriv dagbok över kroppens signaler så kommer du snart se ett mönster.

För många med pcos men inte alla blir mensen regelbunden ju närmare 30 man kommer.

För alla med pcos är man mer fertil längre än vanliga kvinnor. Vi når vår fertila peak närmare 30 än 20 jämfört med vanliga kvinnor som fungerar tvärtom.

Jag testar med alla metoder samtidigt nu för att försöka lära känna kroppen :) fyller i dagbok med allt som kan tänkas för att få lite koll :P
  • Luckytiger
    Anonym ( skrev 2018-03-22 02:07:36 följande:

Jag testar med alla metoder samtidigt nu för att försöka lära känna kroppen :) fyller i dagbok med allt som kan tänkas för att få lite koll :P
  • Anonym (Sekretmetoden)

Det finns två "slemmiga". En som kommer innan där du kan få till en sträng. Då ska du börja ha sex för då har du ägglossning när som helst. Sen kommer de vattniga = ägglossning.

Efter ägglossning kommer vita tjocka kletiga, dom ser ut dom äggvita.

De slemmiga innan ägglossningen är inte vita och tjocka utan mer slemmiga.

Dom som kommer efter är mer geggiga och vita.

• Luckytiger

Jag vet, och de trådiga (kunde dra ut det flera cm) kom efter de vattninga.. sen det som jag kallar torrt är den tjocka vita klibbiga flytningen du pratar om.. den går inte alls på något sätt få till en sträng..

Men men, kroppen är konstig! Vet du förresten hur flytningarna ska te sig om man blivit gravid?

Anonym (Sekretmetoden) skrev 2018-03-22 09:58:02 följande:

Det finns två "slemmiga". En som kommer innan där du kan få till en sträng. Då ska du börja ha sex för då har du ägglossning när som helst. Sen kommer de vattniga = ägglossning.

Efter ägglossning kommer vita tjocka kletiga, dom ser ut dom äggvita.

De slemmiga innan ägglossningen är inte vita och tjocka utan mer slemmiga.

Dom som kommer efter är mer geggiga och vita.

Jag vet, och de trådiga (kunde dra ut det flera cm) kom efter de vattninga.. sen kom det som jag kallar torrt är den tjocka vita klibbiga flytningen du pratar om.. den går inte alls på något sätt få till en sträng..

Men men, kroppen är konstig! Vet du förresten hur flytningarna ska te sig om man blivit gravid?
  • Anonym (;-)
    Luckytiger skrev 2018-03-23 09:24:11 följande:

När jag passerat ett antal veckor i graviditeten ändrades flytningarna. När du sätter dig för att uträtta dina behov och ska torka dig fastnar en lång tråd i handen. 20 cm minst. Som hänger ner och sitter fast. Man kan dra ut den så den blir ännu längre. Varje dag. Flera gånger om dagen. Sen ligger det en våt pöl i trosan med. Ibland stor ibland mindre. Så mycket och långa har jag aldrig haft innan graviditeten. Minns inte när det började men det var efter vecka 7 iallafall.
  • Anonym (Sekretmetoden)

Mina flytningar kan bli rikligare i början av graviditeten, under de första 12 veckorna ungefär.

Om flytningarna kommer lite i olika ordningar så sexa på så fort du märker skillnad :)

• Luckytiger
    Anonym ( skrev 2018-03-23 11:13:57 följande:

När jag passerat ett antal veckor i graviditeten ändrades flytningarna. När du sätter dig för att uträtta dina behov och ska torka dig fastnar en lång tråd i handen. 20 cm minst. Som hänger ner och sitter fast. Man kan dra ut den så den blir ännu längre. Varje dag. Flera gånger om dagen. Sen ligger det en våt pöl i trosan med. Ibland stor ibland mindre. Så mycket och långa har jag aldrig haft innan graviditeten. Minns inte när det började men det var efter vecka 7 iallafall.

Har passerat bim (som egentligen inte finns med så oregelbunden mens jag har), och har extremt rikliga vita kletiga, dock inte sega, flytningar! Har dock negativa tester så det bör ju inte bero på graviditet!
  • Luckytiger
    Anonym (Sekretmetoden) skrev 2018-03-23 12:10:47 följande:

Mina flytningar kan bli rikligare i början av graviditeten, under de första 12 veckorna ungefär.

Om flytningarna kommer lite i olika ordningar så sexa på så fort du märker skillnad :)

Får man fråga vilken konsistens dom fått?:P
  • Anonym (Sekretmetoden)
    Luckytiger skrev 2018-03-23 18:51:03 följande:

Får man fråga vilken konsistens dom fått?:P

Mer ?klumpiga? och smala långa strängar. Torkar jag nig etc så kan det bli en lång tjock tråd, och dom är ganska så rejäla. Dom är vita men kan vara lite lätt gulaktiga ibland :)
Svar på tråden Ägglossning olika metoder, HJÄLP