• Jsv17

Besviken på Auroraklinikens sk avtal för förlossningsrädda.

Jag lider med dig, FY va fruktansvärt... känns ju som du blivit otroligt sviken då du blivit lovad något helt annat än vad du nu fått.

Jag förstår inte, nu när igångsättningen inte var medicinsk motiverad varför försökte man sätta igång om inte kroppen var redo?! Brukar de inte låta en komma in på kontroller med jämna intervaller och sen starta när det verkar som kroppen är med? I alla fall så jag förstått det med sådana igångsättningar som jag hört om tidigare. HUR kan de sedan SKICKA HEM nån som uppenbarligen nästan är i panik och jätterädd?! Vet du, dom har absolut rätt, rent fysiskt kommer du fixa det, för man klarar av det man måste, men de verkar inte ha någon känsla för hur det är med det mentala, är igångsättningen påbörjad, och de inte lyckas, då får de väl begära ett akut snitt åt dig INGEN ska behöva pinas i flera dygn för att sen bli hemskickad, i panik, för att kanske vänta i 5 dagar på ett snitt men eventuellt hamna i aktiv förlossning spontant och tvingas igenom en vaginal förlossning man nu är ännu mer livrädd för än man var innan... Svensk förlossningsvård när den är som bäst... usch va arg jag blir!

Jag hoppas verkligen de hjälper dig snarast med ditt snitt, och så ledsen för vad du går igenom nu <3

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    faglin skrev 2018-03-22 01:08:07 följande:

Nu är han äntligen här! Föddes kl 09:15 den 20 mars. Exakt en vecka före bf. 50 cm lång och 3955g tung. Eftersom det blev ett sk akut snitt men som i mitt fall inte var akut på det sättet så fick jag vänta lite.

Det är så skönt att det är över nu och att man bara kan gå vidare nu!

Hoppas ni andra får träffa era sötisar snart!

Åh grattis, vilken sötnos <3

Skönt att det ordnade sig till slut, men att man ska behöva kämpa så för något man redan blivit lovad är inte acceptabelt. Tycker du iaf ska meddela aurora kliniken att det avtal ni kommit överens om sedan inte hölls, så de kan gå vidare med det, man ska ju kunna känna sig trygg i den plan man gör där det är ju hela poängen!
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Besviken på Auroraklinikens sk avtal för förlossningsrädda.