Inlägg från: Dennadagdettaårdennastund |Visa alla inlägg
  • Dennadagdettaårdennastund

Vill inte bli sjukpensionär!

Hej, först vill jag bara säga ett det är enormt tråkigt att höra hur sjuk du har varit. Jag förstår att du inte vill bli sjukpensionär, men jag vill nog ändå säga att du behöver acceptera hur sjuk du har blivit och hur det påverkat dig. Jobba inte i motvind genom att säga att du klarar allt som innan och vägra inse vad som faktiskt har hänt. Hur länge sen operarade du dig sist? Se till att bli helt frisk från din hjärntrötthet innan du börjar jobbar, för börjar du jobba innan du är läkt så riskerar du att bli mycket sämre. Men inget säger att du inte kommer att bli helt bra igen, men se till att kunna leva ett vardagligt liv först. Kan du inte klara ett vanligt liv än så var försiktig, tvinga inte dig själv. Snälla ha förståelse för vad som hänt dig, var snäll mot dig själv. Jag tycker inte du ska jobba hemifrån heller, därför att jag tror att det kan ha negativ effekt på ditt tillstånd, du behöver nog acceptera hur det är nu. Ta det lugnt, hitta annat som ger dig nåt. Bara sånt som är kul och lättsamt.

Jag är själv sedan flera år heltidssjukskriven pga utmattningssyndrom, men inte alls pga något så allvarligt som för dig. Men jag har lärt mig endel om just hjärntrötthet, hur det är för mig. Myndigheterna ville sjukpensionera mig vid 30år och jag vägrade! Mådde piss av det. När jag var sjukskriven i mer än tre år så kände jag att jag faktiskt inte längre brydde mig om jag kunde jobba eller inte, äsch det betyder inget längre tänkte jag. Och mådde bra ändå på riktigt och då förstod jag plötsligt att nu är jag redo att jobba lite. Ingen stress inom mig längre, nu kändes det bara kul. Så nu ska jag ut på arbetsträning på 25 %.

Det kanske inte är samma för dig men ville dela med mig av hur det var för mig.

Önskar dig all lycka i framtiden!! Kram!

Svar på tråden Vill inte bli sjukpensionär!