Vill inte bli sjukpensionär!
Hej!
Jag är sjukskriven och har varit det länge. I 7 år. 6 hjärntumörer har jag haft, och opererat under de senaste åren.
Nu verkar mitt huvud till slut tomt ????, men jag har fått så många funktionshinder av tumörerna - och kanske ännu mer av operationerna.
De hinder som är enklare att leva med är en balans som funkar sådär, en fot som ibland inte hänger med och ett ständigt svagt illamående.
De svårare 'biverkningarna' är att jag är oerhört hjärntrött. Blir helt utmattad av intryck, särskilt nya. Måste ha lurar som tar bort ljud när jag är bland folk. Jag kan inte prata med 3 personer samtidigt, och skulle tex vägen jag ska gå till skolan för att hämta barnen klarar min hjärna inte alltid av att räkna ut en alternativ väg. Jag har ibland villat bort mig på kända vägar när min hjärna fått för många intryck. Efter ansträngande moment/intryck kan jag antingen sova i flera timmar eller så blir hjärnan helt uppskruvad och jag mår hemskt. Jag har blivit oerhört åksjuk så mår jätteilla när jag åker buss och bil- trors medicinering. Jag är civilingenjör och har min anställning kvar trots sjukskrivningen. Jag har arbetstränat 3 perioder med dåligt resultat.
Nu har Försäkringskassan börjat prata om pension. Jag är 39. Jag får panik!
Jag tror att jag skulle klara att arbeta i alla fall deltid. Om jag kan göra det hemifrån så att jag slipper åka någonstans och då slipper åksjuka plus intryck. Jag har skrivit ett par artiklar till tidningar men det är så dåligt betalt att det nästan inte ger något. Och det finns få sådana uppdrag om man inte är utbildad journalist. Har även skrivit lite till hemsidor via webbyråer, men de betalar ännu mindre. Jag behöver ingen jättelön- men jag måste ju gå runt. Mem fortsätter att ta dessa uppdrag när de dyker upp- det ät ju roligt att arbeta och gör mig så himla gott.
Så det jag önskar mig i denna tråd är alltså att ni ska ge mig tips! Hjälp mig att slippa bli sjukpensionär.
Vad skulle jag kunna tänkas jobba med hemifrån? Jag är skärpt, även om jag blir trött snabbt, jag är fysiskt stark och uthållig. Glad och positiv.
Jag bor i Stovkholm om det har någon betydelse.
Hit me!