• BuoBä

Vill inte bli sjukpensionär!

Jag är också civ.ing och min erfarenhet är att det på alla arbetsplatser finns tråkiga uppgifter som ingen vill ta tag i, men som kräver om inte en examen så i alla fall att man är insatt i verksamheten. Det kanske kan bli din nisch? Jag tänker på saker som kartläggning av testmiljöer, uppdatera dokumentation, byta papper i ISO-pärmar, rensa på intranätet, skriva klyschiga beskrivningar av arbetssätt vid upphandlingar, rensa och arkivera när ett projekt är slut etc etc. Eftersom alternativet ofta är att ingen ids göra det är det sällan stress att få det klart, och du borde kunna ta det i din takt.

• BuoBä

Var såklart inte meningen att ha en arg gubbe vid nicket...

• BuoBä
    HippHipp skrev 2018-03-16 23:29:34 följande:

Jag har bett min arbetsgivare om just detta. Kanske kommer jag få något, men ännu inget. Känns svårt att få in en fot på andra arbetsplatser än min egen, å andra sidan har jag inte försökt jättemycket. Kanske kan Arbetsförmedlingen hjälpa mig med kontakter. Trots ganska många års arbetslivserfarenhet så har jag i alls år arbetat på samma arbetsplats och har dumt nog inte skapat mig ett särskilt stort kontaktnät utanför mitt eget jobb.

Nej jag tänkte på din nuvarande arbetsplats givetvis. Men jag är medveten om att det inte alltid är lätt att få a-givaren att fatta att man inte kan gå tillbaks till sin tidigare tjänst. Har du någon arbetsterapeut eller liknande som kan ge dig stöd där?

Angående kontaktnät: glöm inte alla du jobbat med som slutat och gått vidare till andra a-givare. Men nätverkande låter inte som något du ska lägga energi på just nu.
Svar på tråden Vill inte bli sjukpensionär!