Har ni läst bibelkoden? Vad tror ni?
Du menat den av drosnin eller något sådant?
Jag menar att han är helt ute och cyklar. Det finns inga dolda budskap i bibeln på det sättet. Inte i någon annan bok heller. Det man behöver står i texten!
Du menat den av drosnin eller något sådant?
Jag menar att han är helt ute och cyklar. Det finns inga dolda budskap i bibeln på det sättet. Inte i någon annan bok heller. Det man behöver står i texten!
. Paulus skriver i Andra Korinthierbrevet 1:13, "I det som vi skriver till er ligger ingenting annat än det ni läser och även kan förstå".
Så i paulus skrifter ska man i alla fall inte söka koder.
Klart att man i efterhand kan söka efter saker. Då vet man ju vad man skall ha för sökord.
boken skrevs 1996. Tror jag. Hur kunde dom veta vad som skulle hända i vår tid, då?
Fast alltså. Ett problem är att Bibeln inte är Guds ord, i betydelsen dikterat av Gud stavelse för stavelse, som koranen hävdar sig vara, utan är nedskriven av olika män under olika tider, och precis vilka texter som ska ingå grälade man länge om, innan man kompromissade fram en lösning. Så här skriver bibeln.se:
"Författarna till bibeln visste inte att det var Bibeln de skrev. Tänk dig bibeln som en gigantisk mosaik. (...) Här finns historieskrivning, äventyrsberättelser, profetiska brandtal, resebrev med personliga hälsningar, allt indelat i två huvudavdelningar. (..)
Vid kyrkomötet i Laodikeia, 363 e.Kr., enades kyrkan om vilka böcker som skulle ingå i Nya testamentet."
Det är alltså egentligen inte ETT verk, med ett budskap, författat av Gud, utan en samling texter, som råkar ha sammanställs i en samling, skrivna av olika män som visserligen trott på Gud, men som ändå skrivit utifrån sig själva och sina erfarenheter.