Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Robinson 2018

Jag har stuga på koloniområde så de är kanske lite annorlunda bestämmelser här.

• Deceree1

Sitter ensam i min stuga med hunden. Jag hör tekno jättehögt inifrån skogen!!:) kan det vara ett skogsrave månntro, haha :) man kanske skulle gå dit, bara att följa ljudet, haha :)))

• Deceree1
    molly50 skrev 2018-06-09 12:28:13 följande:

Gick du dit och var med på festen? 

Haha, Näe, ja är för gammal :) då hade dom nog börjat undra :))

Vems morsa e du ??
  • Deceree1
    molly50 skrev 2018-06-10 12:18:27 följande:

Haha! Ja,kanske det.

Fast jag tycker att det hade varit kul :)

Jag får gå på General Knas i Västervik istället :)

Reaggie hmmmm, stavas det så månne........
  • Deceree1

Ja tycker att det är jättekul att vi kan skriva om lite allt möjligt nu i den här tråden :)

Berätta gärna lite vad ni styr med :)

• Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-10 20:01:16 följande:

Håller med dig att det är kul att tråden fortsätter även om programmen är slut :) 

Jag försöker så gott jag kan att göra i ordning trädgården. Flyttade i början på februari till denna lägenhet och det fanns som inga blommor alls förutom vårblommor som redan vissnat.

Älskar trädgårdsarbete så det blir nya blommor hela tiden.

Men vilken tur du har som har hittat en lägenhet med trädgård :). Jag älskar också trädgårdsarbete o hittar på nya projekt hela tiden. Hittade för några år sen ett ungt körsbärsträd i syrenhäcken o har sagt varje sommar att jag ska gräva fram den o sätta den mitt i trädgården nånstans. Inte har det blivit av.. men igår! Jag delade häcken med armarna o band upp den på båda sidor. Sen sprutade jag massa vatten för att roten skulle lossna lättare. Nu har den ju som sagt stått där några år o växer ju till sig mer o mer för varje år. Jag fick loss den till slut o nu står den mitt i trädgården o jag hoppas bara att den klarade flytten. Flytt på bar rot gillar ju inte växterna så det är inte säkert att de funkar.
  • Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-10 21:47:15 följande:

Kul med körsbärsträd, men se till att sätta klisterband som finns på Blomsterlandet. Den ska vara 10-15 cm från roten i stammen så att inte myrorna klättrar upp och sätter ägg i själva körsbären. Vet för min dotter har både körsbär och bigarrå träd.

Jag har två uteplatser. En på södra sidan och en på norra sidan.

Jättebra tips:) kanon:) de ska jag köpa. Köper du plantor eller sår du själv? Jag sår själv för jag får ju massor av fröer varje sommar. Hela växthuset är fullt. I början hade jag koll på vad jag sådde men nu är det så mycke att jag inte vet vad som är vad. Men det ser jag snart:) förra året satte jag Fjärilskrasse för första gången. En underbar växt som blir hur stor som helst. Jag älskar klätterväxter. Har en humle som växer in på verandan:) vad har du för favoriter då?
  • Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-11 01:31:50 följande:

Jag har nyligen fått lägenheten. Har bott inneboende 3 år så jag har fått börja om allt från början så det mesta har jag köpt, men i dag sådde jag frön på Malva, entreneller 2 sorter och sommarblomster. Jag har köpt massor av olika gräsväxter som jag hoppas får fina plymer.

Blomman för dagen har jag sått. 

Har satt plantor av dill, gräslök och plocksallad.

På fram sidan har jag köpt massor av rosor (små) och en stam ros som jag samplanterat med hängväxt i en hög kruka. Har även mot väggen luktärt som ska klättra mot spalje.

Gud va roligt! Det låter som om du har typ samma smak som jag när det gäller blommor:) jag sår alltid sommarmalva o rödmalva, blomma för dagen som klättrar i mina träd, o så har jag rosor förstås.

Jag fick ta över pappas rosor o dom trivs jättebra här:) luktärter har jag lite överallt runt stängslet. Fast bara perenna. Så dom blir större o större för varje år. Ja lyckas inte så bra med säsongluktärt, vilket är synd för dom doftar ju så gott/) perennerna luktar ingenting. Nu när jag kom ut på verandan kl 05:40 så ser jag att det har regnat:))))) hurra :))))
Svar på tråden Robinson 2018