Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Robinson 2018

Fast jag hängde tvätt igår.... Hahaha :)

• Deceree1

Jag har gjort ett bus som kallas

"Gerilla Gardening". Jag har samlat ihop massor av frön. Luktärtfröna la jag i blöt dagen innan "dådet". Sen åkte jag till ett ställe i stan där det bara växer björkar o massa ogräs. Där har jag slängt ut massor av frön. Tanken med det är att alla ska kunna gå o plocka en bukett när de vill. Alla har ju inte möjlighet att odla o alla har ju inte råd att köpa snittblommor i butik. Så de här är en bra lösning tycker jag:)

Fast lite olovandes :))

• Deceree1
    molly50 skrev 2018-06-11 09:48:34 följande:

Jag har bara sommarblommor och ett äppelträd i min trädgård.

Det får räcka med det så länge. 

Nu är jag uppe i förberedelserna för mina barns skoiavslutning på torsdag.

Hade tänkt göra en smörgåstårta,men kan inte komma på vads jag ska göra.

Det ska vara utan skaldjur eftersom jag är allergisk.

Haha! Ja,typiskt att ha hängt ut tvätt när det regnar! 

Hade också tänkt tvätta idag,men det får nog bli att torka i tumlaren då eftersom det regnar här med.

Vet du vad jag gör med mina träd?:) jag gräver ett runt land runt trädet och planterar et par klematis som får klättra upp i trädet. Jättamysigt. Jag skulle få ett träd fällt men bestämde mig för att behålla en "stubbe" på två meter. Sen grävde jag runt trädet och satte tre klematis. Dom täcker hela stammen och det blir en stor boll högst upp. Man får gå å peta o trä in ibland men fint blir det :)
  • Deceree1
    molly50 skrev 2018-06-11 20:16:21 följande:

Ok. Det låter ju mysigt. Vårt träd är inte det allra vackraste. Det skulle nog behöva beskäras också.

• Deceree1

Dom två första är blomma för dagen i träd. Det andra är klematis i storstubben men bilden är två år så den är större nu :)

Få se lite bilder från er nu då :))))

• Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-11 20:36:02 följande:

Nu märkte jag att jag inte har laddat ner bilderna jag senast tagit, men ska försöka senare.

Puhhh, har precis slutat vattna. Jasminerna blommar för fullt. O Paradisbuskarna me:)

Är det betongdjur du har? Jag har precis börjat med såna fast mindre. Typ ugglor o grodor o fåglar o sånt:)
  • Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-11 23:54:22 följande:

Idag behövdes det inte vattnas för det har regnat nästan hela dagen.

Ja det är betong rådjur och så har jag en liggande groda. Köpte förra veckan på en plats som heter Fågelsta Dekor.

Jag har från innan en uggla och anka i plast :)

Jag har precis blivit sjukpensionär så ja kan vara uppe hur länge ja vill på kvällen. Passar mig bra. Bara stugan o hunden att tänka på. Tänkte se ett avsnitt av "Kalla fötter". Har du sett den?
  • Deceree1
    molly50 skrev 2018-06-12 09:25:13 följande:

Åh,vad fint det ser ut! 

Tack :))
  • Deceree1
    molly50 skrev 2018-06-12 09:26:33 följande:

Då måste jag gå ut och fotografera. *S*

Jaa, gör det. Jag tycker att det är jättekul att se andras trädgårdar o blommor :))
  • Deceree1

Jag fick inget regn inatt, fast som hade sagt det. Fick ni det? Tur att jag vattnade igår kväll.

Svar på tråden Robinson 2018