Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Robinson 2018

Nandez skrev 2018-06-01 13:00:48 följande:

Vi kan inte sitta ute på kvällarna p.g.a. myggen.  På dagarna kollar jag på datorn som jag har med mig på uteplatsen.

Vi har också mygg men vi har upptäckt att dom går o lägger sig efter några timmar. Fast då börjar de ju bli mörkt. O om vi flyttar upp till altanen så är det mindre myggigt. Vi sitter gärna nere i pergolan så länge det går men när myggen kommer så går det bara inte. Vi har köpt en sån där elektrisk grej som myggen avskyr. Den avsöndrar nån gas lr nåt. Tror jag iaf :) o de funkar :)
  • Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-01 18:16:41 följande:

Jag är född och uppväxt i Tornedalen och där kunde vi se både svenska och finska kanalerna. Nu bor jag i Östergötland och här kan man inte få in det finska kanalerna.

Det är ju lite synd det där för man kan ju tycka andra Farmen o Robinson är väldigt bra. Jag tyckte Farmen Norge va jättehemtrevlig. Jag blev kär i allihop :))) de va en helt annan mentalitet än i den svenska. Se den om ni kan.
  • Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-01 18:16:41 följande:

Jag är född och uppväxt i Tornedalen och där kunde vi se både svenska och finska kanalerna. Nu bor jag i Östergötland och här kan man inte få in det finska kanalerna.

Jag kan oxå lite finska. Fast bara lite. Kan nog inte stava...
  • Deceree1
    molly50 skrev 2018-06-02 12:30:14 följande:

Lite märkligt kan jag tycka.

Man kn ju se t ex norska tv-kanaler här. Men inte finska.

Inte heller danska,vd jag vet.

I alla fall inte här i Dalarna där jag bor.

Det finns så mycke bra filmer o serier från Danmark. Många av dom finns på Netflix. Mads Nikelsen är ju så bra. En stor favorit är Ibehn Hjelje. Stavningen är nog fel... men hon är bra.
  • Deceree1
    Nandez skrev 2018-06-03 13:31:30 följande:

Danskarna är bra på serier, b.l.a. Mordkommissionen, Badhotellet och Dicte. Ett litet axplock.

Anna Phil :)
  • Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-03 22:53:06 följande:

Älskar också värme, men nog skulle det få komma lite regn så allt inte torkar.

Vi har tur som bor i en kommun som tar sitt vatten ifrån 4 sjöar. Så jag vattnar på ganska friskt.
  • Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-04 00:51:22 följande:

Vet inte om det är vattningsförbud här heller ännu, men som sagt det har nu varit varmt i över 4 veckor och inget regn så nog ska jag med börja vattna gräsmattan :)

Gör de lite i smyg sent på kvällen. Annars är det nog många som blänger. De är så torrt att ja inte har sett några mördarsniglar än. O då vattnar jag ju som sagt en hel del.
  • Deceree1

Om de blir vattningsförbud så blir det mer förbrukning av vatten för då börjar folk att bunkra vatten. Iaf i början.

Det är bättre att gå ut ex i tidningar och vädja om att man inte slösar.

• Deceree1

Va? Med spridare? De va lite underligt eftersom man nu i torkan ska vara försiktig med vattnandet

• Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-04 23:14:40 följande:

Hur vattnar du gräsmattan?

Man får inte vattna gräset här tror jag att nån sa men jag slänger ju runt lite med slangen när jag vattnar land och buskar.
Svar på tråden Robinson 2018