Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Robinson 2018

Fritidsmamman skrev 2018-05-09 22:00:52 följande:
    Vad gör egentligen Nicoline i ett tävlingsprogram som Robinson???

Uuuuuut med henne!
    Ja,det kan man verkligen undra. Hon verkar inte bidra med mycket. Om ens något.
    Carpe Diem
  • molly50

Jag vet inte om jag kan hålla med om att DK är gnällig.
    Han har klagat en del på Lillemor och Johan.
    Och det kan jag förstå.
    För om några har varit gnälliga så är de de.

Jag hoppas också att dte stämmer att DK och Dessie är ihop.
    De passar bra ihop. 

Carpe Diem
  • molly50
    Johannus skrev 2018-05-11 19:38:59 följande:
    Håller helt med dig att DK inte är gnällig. Han har sagt vad han tycker om Lillemor och Johans ätande vid matlagning...att dem får i sig mer än andra och det stämmer.

Lillemor och Johan har gnällt hela tiden.
    Ja,exakt!
    Man måste ju försöka dela upp det så jämnt som möjligt när de har så dåligt med mat.
    Så jag förstår om DK irriterar sig på det. Det hade jag också gjort.
    Carpe Diem
  • molly50
    crispnuggets skrev 2018-05-11 23:39:36 följande:
    Det är väl klart att en grupp kan ha fel, mobbning i allmänhet är väl ett tydligt exempel på det? Vad är det som Lillemor och Johan har gjort för att förtjäna bli utfrysta? Finns ingen som förtjänar det i mitt tycke.
    Johan och Lillemor har väl självmant hållit sig på sin kant,vad jag har kunnat se.
    Sen att folk har stört sig på dem kan nog bero mycket på att de har tagit för sig av maten under tiden de har lagat den,och därigenom ått mer mat än de andra.
    Och det tycker jag inte är riktigt juste.
    Carpe Diem
  • molly50
    Johannus skrev 2018-05-12 20:14:07 följande:
    Jag tänker mig att många av deltagarna säger att en del inte är värdiga på grund av att alla inte hjälper till att plocka ved, söka mat och därför inte är värdiga vinnare. Vi ser bara en liten del av tiden dem är där och ser inte om alla hjälper till i gruppen.
    Sen är det också så att många vill få ut även dem som är starka för att själva klara tävlingar.

Lillemor och Johan har själva valt att vara utanför gruppen och jag tror inte någon mobbat dem för detta. 
    Lillemor har chansen att komma tillbaka om hon slår ut Pascal vilket jag hoppas hon gör för jag vill då inte att Pascal kommer tillbaka till Robinson.

Alla som söker sig till Robinson är lika värda att vinna, men det är bara en som kommer att vinna.

Jag hoppas att DK vinner och jag hoppas även att han och Dessi har funnit varann.
    Jag håller med dig! 
    Carpe Diem
  • molly50
    crispnuggets skrev 2018-05-12 19:34:12 följande:

Om man aldrig blivit mobbad är det väldigt enkelt att dra slutsatsen om att någon självmant väljer att dra sig undan. Det finns ju troligtvis en anledning till att någon drar sig undan och håller sig på sin kant och det kan vara att den personen känner att den inte släpps in i gruppen eller har samhörighet med densamma. Klart man då drar sig undan.

Jag tycker det är lite konstigt att sitta och vara irriterad på andras beteende bara för att det inte liknar mitt beteende, så till den grad att man vill ha bort den från tävlingen. Det är det jag menar med mobbing, bara för att jag inte beter mig på samma sätt som 5 andra i en grupp så betyder det inte att jag är förtjänar att bli utfrusen. Bara för att Lillemor och Johan inte fungerar som de övriga så förtjänar de inte att lämna tävlingen.

Däremot så är jag enig med att det är oschysst att käka av maten de lagar och att de därför får i sig mer näring, men visst var väl även Marie och Niccoline anklagade för detta? Men de är ju fortfarande accepterade i gänget eftersom deras övriga beteende liknar resten av gruppen. Men inte Lillemor och Johan.

Sen tycker jag inte att man kan sitta och påstå att vissa är värdiga och ovärdiga, vad är det som gör den ene mer värdig än andra? De har ju alla tagit sig likalångt i tävlingen tänker jag.

Visst kan det vara så.
    Jag har själv blivit mobbad.
    Men jag har inte uppfattat det som att Lillemor och Johan på något sätt har varit utfrysta.
    De har fått vara med i gruppen,men har ofta valt att hålla sig på sin kant.
    Sen det här pratat om ovärdiga och värdiga vinnare.
    Vi får ju inte se allt,men jag tror att det som menas kan vara att vissa inte bidrar med så mycket i gruppen såsom att leta mat,ved osv.
    Och alla är ju där för att tävla och vill vinna.
    Men för att komma dit så måste ju alla försöka hjälpas åt.
    Och alla verkar inte bidra lika mycket.
    Carpe Diem
  • molly50
    Johannus skrev 2018-05-13 12:59:48 följande:
    Ja precis så är det....Alla har sökt till Robinson med hoppet om att vinna och då ska alla hjälpas åt. 
    Att glida på en räkmacka sola och bada är ingen värdig vinnare.
    Precis! Meningen med tävlingen är väl att man ska kunna klara att leva på en öde ö.
    Carpe Diem
  • molly50
    Johannus skrev 2018-05-13 22:57:31 följande:
    Ja sant! Johan har gått nästan för mycket ner i vikt 56 kg på en kille som är 184 cm lång är inte bra.
    Han borde nog ha ätit upp sig mer innan tävlingen.
    Det här är som sagt inte bra för honom ur hälsosynpunkt.
    Carpe Diem
  • molly50
    sextiotalist skrev 2018-05-14 09:14:31 följande:
    Är rätt säker på att läkarna håller koll på honom, de har ju redan skickat hem två pga hälsoproblem
    Ja,det tror nog jag med. Jag tycker bara att han börjar bli otäckt mager.
    Carpe Diem
  • molly50
    Johannus skrev 2018-05-14 11:17:04 följande:

Undra om det var upplagt att Nickolin skulle åka så hon hamnar på Gränslandet med Pascal? När dom två är på samma plats då kan dem slå ut alla andra och vinna tillsammans. För inte blir det som Jan sa i går att han och Pascal kommer att slå ut Nicolin.

Alla verkar spela ett spel mot varann för ingen röstade som dem hade pratat om förutom Henrik han ville ta ut Johan.

Ja,det blir ju spännande att se vem Pascal väljer att ta ut om han skulle vinna nästa tävling.

Några röstade väl på DK också,som de sa.
    Carpe Diem
Svar på tråden Robinson 2018