Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2018

Tisse skrev 2018-04-15 22:25:05 följande:
    Inte så oväntat att Carolin åkte..
    (Ngn mer än jag som reagera på att hon fortfarande kunde vara så välansad i håret efter denna tiden utan rakapparat?!)

Jan har nog grävt sig en grop... men personligen retar jag mig på Pascal.

Nord behöver lösa sina problem, mkt onödigt gnäll att lägga energi på..
    Prata ut eller strukturera om, kanske prova varandras sysslor lite om de tänker att alla andra har det lättare..
    Man visste att det var Carolin skulle åka eftersom det var så få som kunde väljas. 
    Jan åker väl näst om han inte gör bra i tävlingarna. Tror att fler börjar bli trötta på Pascal.
  • Johannus
    molly50 skrev 2018-04-15 22:36:33 följande:
    Håller med om Pascal. Börjar tröttna rejält på honom nu.
    Jag hoppas att han blir utröstad på deras nästa öråd.
    Utröstad blir antingen Pascal eller Jan tror jag. Dom två kommer nog att gå i luven på varann som det verkar. Men Pascal har Nicolin på sin sida som då även röstar på Jan.
  • Johannus
    Tisse skrev 2018-04-16 10:05:23 följande:
    Undrar hur taktiskt de tänker för Pascal är ju bra i tävlingarna även om alla verkar störa sig på honom "privat". Bättre att behålla honom till sista örådet innan sammanslagning för i individuella tävlingar blir han svår..
    Ja Pascal är bra i tävlingarna, men det kommer att bli tröttsamt att hela tiden få höra hur duktig han är. Han borde tagga ner för det blir inte kul för han själv om han blir utröstad utan att ha blivit årets Robinson.
  • Johannus
    Fanny hej skrev 2018-04-16 22:48:47 följande:
    Den där Jan har absolut grävt sin egen grav. Mycket konstigt beteende måste jag säga, honom ogillar jag.

Det där med Pascal.. jag tycker också det är lite skämmigt om hur han ofta pratar om hur bra han är, men jag kan samtidigt förstå att det kan vara bra att berätta sådant som t.e.x det med balansgrejen i dagens avsnitt. Sedan så får man inte glömma att detta är ett tv-program. Mycket av det han sagt har upprepats i flera avsnitt, vilket också får honom att framstå som självgod även fast han endast sa just den grejen en gång och kan vara helt out of context. Allt dom säger är out of context, så jag är helt säker på att dom verkligen får honom att framstå som ännu mer självgod genom att upprepa allt väldigt mycket. Dom gör ju så för att skapa ett mer intressant program.

Sedan hela mat grejen med Lillemor. Tycker deras agerande var riktigt dåligt. Första avsnittet sa dom att dom jobbade en timme på o hitta maten, andra gången dom nämnde det i så sa som att dom jobbade 2 timmar. Att säga att dom andra ska hitta mat också för att ens kunna ha en verklig åsikt om maten är riktigt dåligt enligt mig, alla i det laget verkar göra sin del. Om dom håller på så så kan ju de andra som t.e.x bygger på hyddan säga att dom inte får ha en åsikt om hur det byggs, var alla sover eller liknande. Att säga att man är värd mer mat än de andra pga att en själv var den som hittade maten är ju som att säga att bara för att jag byggde på hyddan så ska jag bygga det mycket bättre för mig själv och ni som inte hjälpte till får dra nitlotten.

Har aldrig riktigt gillat Lillemor enda sedan incidenten men Månsson, tyckte hon klagade rätt rejält och startade ett inre krig och frös ut honom, vilket var riktigt taskigt. Tyckte inte om honom egentligen men lillemors beteende där visade vad hon var för person, vilket återkom nu i mat incidenten.

Äsch, blev ett väldigt långt inlägg dehär haha!
    Jag håller med dig i det mesta av vad du skrivit, men innerst inne tror jag att Pascal är som han är i programmet även privat alltså självgod. 
    Samma sak gäller Lillemor en Besserwisser.

Jag tror att Jan ville röra om i grytan på örådet och visa att han vågar visa sitt inre jag. Och egentligen hade han rätt i detta med toalett för inte vill man gå och trampa i andras skit i skogen.

Desiree verkar vara egentligen den enda som tänker klokt och vill vara vän med alla trots att hon nu inte ville ha in fler "gubbar" :) så vill hon heller inte att dem ska särbehandlas eller utfrysas. Det ville Pascal och Nicolin göra direkt.
  • Johannus
    PeterRicola skrev 2018-04-17 21:52:09 följande:
    Det är inte så konstigt att lag syd förlorar hela tiden. Dom har ju ingen laghållning alls, bara bråk och mobbing. För ett lag ska funka bra så måste det finnas en bra sammanhållning vilket lag nord har fåt. Syd och nord är ju som natt o dag. Själv skulle jag nog inte hålla ut en dag i lag syd. Skulle nog vara en av dem som skulle ha blivit utfryst.
    Så sant som du skriver. Jag skulle nog också ha blivit utfryst i lag syd. Det verkar som att Pascal får det andra i laget som var där innan nykomlingarna att ogilla det nya, med det tråkiga är att dem går till personangrepp som att kalla Jan för "Bonde" och annat är så barnsligt.

Bra att lag nord har bra sammanhållning och att dem kan prata när det blir problem. Hoppas dem får ut alla från lag syd.
  • Johannus

Ja "Fanny hej" du har poäng i det du skriver, men fortfarande så utgår jag i från det jag ser. I verkliga livet så uppfattas också folk så som man ser dem så som dem uppför sig.

• Johannus

I kväll igen sa Pascal (alla i laget älskar mig). Jag gjorde bäst i tävlingen.....Så less man blir på att han höjer bara sig själv i skyarna. Hoppas att Nicolin börjar inse att han är självgod.

Undrar nu när dom har ätit getkött om dom kommer att vara bättre på tävlingarna? Ja mat är viktigt, men dom har vetat det innan dem gått med i programmet att maten måste sökas och fångas själva.

Hoppas lag nord klarar att bygga flotten så att dem kan fiska och att dem har en fördel mot lag syd.
    Lag nord kan vara riktigt glada efter så många vinster.

• Johannus
    Elinwilma3 skrev 2018-04-19 23:08:56 följande:
    Men sa inte Victoria i något avsnitt att hon inte gillar Pascal med? Vore ju SÅ kul om han röstades ut... vad snopet ;)
    Tänkte på samma sak om Victoria och det 3 nya rösta på pascal då åker han......Men samtidigt tror jag att Viktoria lyssnar på Pascal för att vara enig med Nicolin och Dessy.
  • Johannus
    Deceree1 skrev 2018-04-19 23:17:25 följande:
    Fy faan, jag hatar dom! Så vidrigt att de slaktade geten! Jag hann inte få av ljudet så nu kommer jag att höra den stackars getens skrik hela natten. Jag skiter ärligt i om dom svälter ihjäl. Dom kunde ha fått mat som pris ist. Dom får väl fiska o leta lite bättre. Ja tyckte de va vidrigt.
    Håller med dig att det var vidrigt att slakta geten. Dem hade kunnat få getmjölk i stället, men ingen kunde mjölka. Ingen av dem kan söka mat eller fiska.

Lag nord hittar rötter och annat att äta. 
  • Johannus
    pallazathena skrev 2018-04-20 06:51:28 följande:
    Ska man försvara Pascal är det väl bättre att hänvisa till tillfällig sinnesförvirring pga matbrist och hunger? För snudd på allting han säger är ju osympatiskt.

Tycker Alexandra är briljant. Att hon genomskådade dem så lätt. Och Rick imponerar med sin ödmjuka framtoning, så följsam till gruppen trots att han troligtvis vet bäst.
    Jag kan inte ens tänka mig att försvara Pascal för alla har samma problem med matbrist och hunger. Det är endast han som går som ett ånglok med hur duktig han är, hur stark han är......Nej jag hoppas det andra röstar ut han...I alla fall att han inte vinner Robinson.
Svar på tråden Robinson 2018