Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2018

Nandez skrev 2018-04-11 12:24:15 följande:
    Några var skeptiska till de nya i lag Syd. Det börjar gnissla i lag Nord.
    Jag tror att det är så att när man förlorat en tävling som blir det små bråk för så har det varit i båda lagen. Sen när man vinner igen så är man den bästa gruppen någonsin.
  • Johannus
    Nandez skrev 2018-04-11 13:24:32 följande:
    Ska bli intressant att se hur de tre nya presterar i en tävling.
    Ja det ska bli kul och se det nya i tävlingar. Man är ju lite rädd att den äldre mannen tar i för hårt.
    Det två andra är yngre och verkar starka.
  • Johannus
    flygrl skrev 2018-04-11 15:38:43 följande:
    Ja, verkligen. Särskilt den äldsta av dom som e fd. Navy Seal och alltså borde va duktig i vattnet. Samtidigt e han dock 70 år och pratade sj om han har en omfattande knäskada.
    Dom nya har helt klart rört om i lag Syd. Carolins position har tex. förändrats nu.
    Karolin tyckte väl det var kul med nytt folk, men om hon fortsätter och vara bestämmande så tror jag det nya folket drar sig ifrån henne.

Pascal, Nicko och Dessi har svårare att ta in det nya i gruppen.
  • Johannus
    flygrl skrev 2018-04-11 16:16:56 följande:
    En sak till: jag gillar inte sättet Dessi pratar om äldre. Jag menar dom nya männen hann hon rimligen inte ens lära känna innan hon börja kalla dom gubbjävlar. Väldigt fördomsfullt i mina ögon (och jag e fö sj i samma ålder som Dessi).
    I övrigt gillar jag Dessi. :)
    Håller med dig...bara för att man är lite äldre så behöver man inte kalla dem gubbdjävlar/kärringdjävlar, 
  • Johannus
    Deceree1 skrev 2018-04-11 20:30:13 följande:
    Fast jag hörde bara att hon sa, gubbar.
    Det kanske hon sa
  • Johannus
    Nandez skrev 2018-04-12 13:24:27 följande:
    Det gnisslar även i lag Nord.
    Ja klart det gnisslar även hos lag nord och de kan man förstå när en del bara ligger och latar medans andra försöker skaffa mat. ved och annat. Jag hoppas att lagledaren ryter ifrån och säger att alla ska dra sitt står till stacken.
  • Johannus

Håller med om att Pascal skryter hela tiden om hans styrka och kunskap och det börjar bli jobbigt. När han väl åker så kommer det bara att ta honom själv hårdast eftersom han verkar redan tro att han är årets Robinson.

Jag hoppas att DK blir den som vinner.

• Johannus
    Deceree1 skrev 2018-04-14 18:29:25 följande:
    Jag vet faktiskt inte än vem jag hoppas ska vinna. Marie verkar vettig. Uthållig och stark. Inte bråkar hon nåt heller. Jag känner inte till dom så väl än.
    Men! Nu vill jag fråga er om ni kollar på American Horror Story? Lite OT, jag vet, men du Nandez kanske inte är så sträng :)
    Jag gillar också Marie. Egentligen är väl alla bra på sitt sätt, men Pascal börjar bli lite för självgod.

Nej jag kollar inte det programmet du skriver om.
  • Johannus

Nu börjar jag vara less på Pascals predikande om hur duktig han är. Hoppas lag syd förlorar ännu en tävling så det andra kan rösta ut honom. Han var trevlig i början, men han verkar vara där på blodigt allvar.

Karolin åkte så få se om det blir lugnare för det andra eller om det nya börjar visa mer av sig själva. Jan verkar ha kommit i gång :)

Lag nord tjaffsar om mat....Om alla var lika duktiga på att leta mat och även fiska så skulle det inte bli gnäll.

Svar på tråden Robinson 2018