Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Robinson 2018

molly50 skrev 2018-06-16 11:48:22 följande:

Så fina!  smile1.gif

I vårt garage har vi en holk på insidan. Utifrån ser det bara ut som ett hål i väggen.
    Men på insidan är det plexiglas i holken så vi kan se ungarna där när det bor fåglar där.
    Det är så mysigt!  smile1.gif

Vad mysigt
  • Nandez
    flygrl skrev 2018-06-16 21:35:19 följande:
    ...och vilka fina trädgårdar ni har allihop! Roligt att se med alla vackra blommor/växter och gulliga betongdjur. smile1.gif
    Det håller jag med om, så fint.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-06-17 12:42:23 följande:
    Ja,det är jättemysigt!  smile1.gif
    Men det verkar inte vara bebott i holken i år,tyvärr.
    Men det finns ju flera holkar uppsatta häromkring så man kanske skulle gå ut och titta/lyssna om det finns något i någon utav dem.  smile1.gif
    Håller tummarna att du har boende i någon av de andra holkarna.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-06-17 12:44:30 följande:
    Ja. Men det var mannen som bodde här före oss som har satt upp holken.
    Men vi har låtit den sitta kvar.  smile1.gif
    Det är bra att du låtit holkarna vara kvar
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-06-17 12:59:35 följande:
    Ja,vi får hoppas det.  smile1.gif
    Men jag får nog vänta tills det slutat regna innan jag går ut.  smile1.gif

ja,de ville vi inte ta ner.  smile1.gif
    Regnet behövs verkligen nu.
  • Nandez
    Deceree1 skrev 2018-06-17 14:05:32 följande:
    Jag har två holkar på framsidan i en ek. När jag rensade holkarna i våras ( vårstädade) så visade det sig att bona va byggda nästan bara av hundhår, haha:) jag borstar Monstret vid fällperioder o lägger håret i buskarna:))
    Vad gör ni för nåt? Jag sitter med ett rejält ryggskott o väntar på åska o regn :))
    Jag tar det lungt här hemma, det har regnat lite men väntar på mera regn. Hoppas att ryggen blir bra.
  • Nandez
    Deceree1 skrev 2018-06-17 14:14:15 följande:
    Jaa, jag försöker att vila men det är svårt när man är en trädgårdsgalning. Jag hjälpte en kompis att fixa ett tvåmeter långt land som ingen hade rört på 40 år. Det skulle jag inte ha gjort........ men de e ju så kul :))) va gör du annars för nåt då:)
    Oj, vilket jättejobb. Nu när det är regnväder så är jag inne, läser, löser korsord och gosar med katten. I går var vi ute och pysslade i trädgården, det är så roligt att påta i jorden

Du får försöka ta det lungt så att du blir bra i ryggen.
  • Nandez
    Deceree1 skrev 2018-06-17 14:14:15 följande:
    Jaa, jag försöker att vila men det är svårt när man är en trädgårdsgalning. Jag hjälpte en kompis att fixa ett tvåmeter långt land som ingen hade rört på 40 år. Det skulle jag inte ha gjort........ men de e ju så kul :))) va gör du annars för nåt då:)
    Vad gör du för nåt?
  • Nandez
    Deceree1 skrev 2018-06-17 15:04:21 följande:
    Jag plockar lite i växthuset. Det är roligt för nu börjar de komma upp:) problemet är bara att jag som vanligt har sått för mycket så jag vet inte vad som är vad. Det är sommarmalvor, rödmalvor, rävsvansar o allt möjligt. Har du några favoritblommor? Ja måste nog säga att mina absoluta favoriter är sommarmalva. Men jag älskar dem alla:)
    Det är mysigt att pyssla med blommo. Jag har en favorit och det är blomsterkrasse, dom blommar så fint nu.
Svar på tråden Robinson 2018