Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2018

molly50 skrev 2018-06-11 17:49:11 följande:
    Det har knappt blött ner här heller fast det har regnat mer eller mindre hela dagen.  
    Men jag skickar det gärna vidare.  smile1.gif
    Ja idag har det regnat på så man får hoppas att allt börjar bli grönare. Men det skulle inte göra nått om det kom en ordentlig skur som höll sig i några timmar så att alla rötter får vatten.
  • Johannus
    Deceree1 skrev 2018-06-11 20:21:18 följande:
    Dom två första är blomma för dagen i träd. Det andra är klematis i storstubben men bilden är två år så den är större nu :)
    Få se lite bilder från er nu då :))))
    Jätte fint med blomman för dagen i trädstammen.....

Ska ta fram några bilder från min lilla gård :)
  • Johannus

Nu märkte jag att jag inte har laddat ner bilderna jag senast tagit, men ska försöka senare.
  • Johannus
    Deceree1 skrev 2018-06-11 23:01:47 följande:
    Puhhh, har precis slutat vattna. Jasminerna blommar för fullt. O Paradisbuskarna me:)
    Är det betongdjur du har? Jag har precis börjat med såna fast mindre. Typ ugglor o grodor o fåglar o sånt:)
    Idag behövdes det inte vattnas för det har regnat nästan hela dagen.

Ja det är betong rådjur och så har jag en liggande groda. Köpte förra veckan på en plats som heter Fågelsta Dekor.

Jag har från innan en uggla och anka i plast :)
  • Johannus
    Deceree1 skrev 2018-06-12 00:21:12 följande:
    Jag har precis blivit sjukpensionär så ja kan vara uppe hur länge ja vill på kvällen. Passar mig bra. Bara stugan o hunden att tänka på. Tänkte se ett avsnitt av "Kalla fötter". Har du sett den?
    Jag jobbar som personlig assistent på eftermiddagar och kvällar så uppe kan jag också vara sent om jag orkar.
    Nej jag har inte kollat det programmet. 
  • Johannus
    Nandez skrev 2018-06-12 17:18:56 följande:
    Jag har inte heller sett den. Det är mysigt att att dona i trädgården, jag är väl en hemmafru, ha, ha. Maken har gått i pension så vi är hemma båda två..
    Jag har 3 år kvar till pension.
  • Johannus
    Nandez skrev 2018-06-12 18:36:04 följande:
    Vad skönt, inte långt kvar smile1.gif
    Frågan är om jag kan pensionera mig då jag jobbar som personlig assistent åt mitt barnbarn.
  • Johannus
    Deceree1 skrev 2018-06-14 20:56:39 följande:
    Blir det några fler bilder? Man kan få inspiration av andras trädgårdar :))
    Ska ladda ner mina bilder.
Svar på tråden Robinson 2018