Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2018

Madde 35 skrev 2018-05-16 22:47:21 följande:
    Har bara skummat igenom lite svar men orkar inte läsa allt. Enligt min åsikt är de mest värdiga vinnarna Henrik, Dessie, Ida, Pascal och Marie. De kämpar bra i tävlingarna och känns överlag schyssta. Lite fulspel kör ALLA med så att säga att den eller den är falsk är fel. Det handlar ju om ett spel. Henrik är oerhört ödmjuk oavsett om folk tycker han spelar, han vill verkligen allas bästa.
    Johan, Lillemor och Viktoria .. de är inte lika värdiga tycker jag men det är mitt tycke och för att de känns jäkligt falska överlag. De säger att andra är falska men oj va de håller på själva. Men det är min åsikt så hoppas den är ok här? :)
    Min åsikt är att Pascal inte är en värdig vinnare då han körde mobbning då han var i Robinson och för det andra så är han så självgod och bryr sig inte om andra. Hur många gånger sa han inte idag att jag är bäst....Jag är vinnaren av Robinson.......Hoppas inte han vinner.

Henrik är snäll och go med alla, men är det för att han vill till varje  pris att ingen röstar ut honom????

Victoria är lite skum och jag skulle kunna tro att hon kan vara elak mott alla andra spelare.

Ida och Dessi och DK är vanliga oavsett att även dem kan pakta, men det hör väl till, men dem är inte elaka.
  • Johannus
    Elinwilma3 skrev 2018-05-16 23:38:16 följande:
    Härligt att vi tycker lite olika! :D
    Om ni ska välja EN som ni vill/tror kommer vinna Robinson, vem skulle det vara?

Jag väljer: Marie
    Jag väljer DK eller Dessi
  • Johannus
    Nandez skrev 2018-05-17 16:39:20 följande:
    Så kan det vara men jag tycker att de verkar vilja att några av deltagarna ska vara kvar till varje pris.
    Har tänkt på samma sak att produktionen verkar hålla kvar dem som dem gillar. Typ som att när Pascal utröstades då skulle han få stanna kvar för att eventuellt komma tillbaka. Innan dess har dem som åkt ut fått gå.

Att det varit så i tidigare program också att vissa deltagare fått hamna någon annan stans för att därifrån jobba sig tillbaka. Men varför just en spelare som mobbar ska få chansen att återvända. 
  • Johannus

Alla deltagare är där för att vinna en halv miljon ja så sant, men det tråkiga är att dem inte kan vara sig själva utan måste börja pakta direkt och det i sin tur gör att det blir irritationer och skit snack bakom ryggarna. Alla kan ju inte gilla alla det är helt klart.

Skulle jag vara med så skulle jag tänka som så....Vem av deltagarna söker mat, gör upp eld, hjälper till att bygga vind/regn skydd alltså ser till att tillvaron blir så god som möjligt på en öde ö.  

Skulle direkt rösta ut  en person som hela tiden säger (jag är bäst, jag klarar allt, ingen kan slå mig) Personer med ett egoistiskt sätt klarar jag inte av.

Tycker heller inte om personer som hela tiden försöker linda in ett finger som typ tyck om mig jag är din bästa vän för egentligen vem kan man lita på?

• Johannus
    AnkiC skrev 2018-05-17 19:11:32 följande:
    Att spela det sociala spelet är ju också en stor merit och tillhör en värdig vinnare. Att pakta hör spelet och tävlingen till anser jag. Man måste dock göra det snyggt annars åker man ut. Gud så tråkigt det skulle vara om Robinson endast var en överlevnadstävling som gick ut på att göra upp eld, samla mat och bygga läger.
    Att samla mat, göra upp eld och bygga vind/regn skydd är en del av Robinson. Deltagarna kommer väl inte dit för att ha betald semester i flera veckor.
  • Johannus
    AnkiC skrev 2018-05-17 19:12:47 följande:
    Fast det var säkert bestämt från början att siste man ut innan sammanslagningen skulle hamna i gränslandet tror jag.
    Kanske kanske inte.....
  • Johannus

Att jag gillar Robinson är för att se hur deltagarna klarar av överlevnad och tävlingarna. 

Intriger och elakheter, mobbningar och egoism vill jag helst slippa se.

• Johannus
    sextiotalist skrev 2018-05-17 19:57:14 följande:
    Nä, nu blev det väldigt puttinuttit, hoppas kameramännen drar sig tillbaka. Programmet är på familjetid
    Håller med dig om at det blev puttinuttit, men det kanske är så att har man uppfört sig illa så ska det belönas med god mat och dricka.....Skrikandes och chansen att komma tillbaka.....

Undra vad Anders mena med när han sa "Tror ni att ni båda får komma in på Robinson igen"....Hoppas verkligen att han menade det och inte bara sa det.
  • Johannus
    AnkiC skrev 2018-05-17 20:40:44 följande:
    Jaha... det tycker jag är som roligast att se. Tror de skulle förlora massa tittare om programmet endast handlade om fysisk överlevnad och tävling. Jag tycker det är väldigt intressant också hur folk agerar socialt. Hur långt är man beredd att gå för att vinna och hur smart är man att lägga upp strategier. Intriger blir grädde på moset. smile5.gif Men ja man tycker olika.
    Man tycker olika och bra är väl det så programmet kan visas åt alla. Glad
  • Johannus
    molly50 skrev 2018-05-18 14:13:08 följande:
    Nej,Johan borde ha åkt. Han är ingen värdig vinnare.
    Inte heller Nicolin i och för sig.
    Ja jag håller med dig om att ingen av det två är värdiga vinnare. Kanske bara tv kåta och vill bli kändisar framöver.
Svar på tråden Robinson 2018