Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Robinson 2018

Nandez skrev 2018-06-17 14:08:31 följande:

Jag tar det lungt här hemma, det har regnat lite men väntar på mera regn. Hoppas att ryggen blir bra.

Jaa, jag försöker att vila men det är svårt när man är en trädgårdsgalning. Jag hjälpte en kompis att fixa ett tvåmeter långt land som ingen hade rört på 40 år. Det skulle jag inte ha gjort........ men de e ju så kul :))) va gör du annars för nåt då:)
  • Deceree1
    Nandez skrev 2018-06-17 14:33:48 följande:

Vad gör du för nåt?

Jag plockar lite i växthuset. Det är roligt för nu börjar de komma upp:) problemet är bara att jag som vanligt har sått för mycket så jag vet inte vad som är vad. Det är sommarmalvor, rödmalvor, rävsvansar o allt möjligt. Har du några favoritblommor? Ja måste nog säga att mina absoluta favoriter är sommarmalva. Men jag älskar dem alla:)
  • Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-17 15:12:07 följande:

Jag har precis kommit hem, har varit hela lördagen hos min dotter med familj då vi firat min dotters födelsedag.

Blev grillat, kubbspel och fika med tårta och smörgåstårta.

Det har regnat väldigt mycket i dag, men nu ser det ut som solen kommer fram.

Åhh.. smörgåstårta... hur gammal är din dotter? Min är 28 :)
  • Deceree1

Nu ska jag åka till havet en sväng så mitt Monster får simma:) ingen åska än..

• Deceree1
    Nandez skrev 2018-06-17 16:44:46 följande:

Låter härligt, är monstret en hund?

Jaa, o hon älskar att simma:) men när jag stod där o slängde ut pinnar så började det att ösregna o sen började det att hagla, haha o exet hade åkt därifrån så där stod jag i ösregn. I en ylletröja !

Huvudsaken är att hunden får simma :))))
  • Deceree1
    Nandez skrev 2018-06-17 16:42:29 följande:

Det är mysigt att pyssla med blommo. Jag har en favorit och det är blomsterkrasse, dom blommar så fint nu.

Har du provat Fjärilskrasse? Jag började med den förra sommaren o jag blev sååå kär. Den är underbar o blir hur stor som helst. Den har massor av små söta gula blommor och bladen ser ut som bebishänder:) den gav massor av frön så den har jag i år också
  • Deceree1
    Nandez skrev 2018-06-17 17:32:26 följande:

Då blir fåglarna glada

Allt för våra djur:) om man vill hjälpa humlorna så ska man odla lila, blåa och gula blommor, de gillar dom :) jag har en stor Rutakleja som är full av humlor o det gör mig så glad :)
  • Deceree1

Jag hinner nästan aldrig kolla på nåt på kvällen. Vattnar länge. Men igår kollade jag på Taking lives iaf. Jättespännande thriller med Angelina Jolie.

Annars blir det mest kalla fötter. Ett avsnitt sen somnar jag :))

• Deceree1
    Nandez skrev 2018-06-26 12:30:33 följande:

Vi tittar mest på fotboll just nu.

Gillar du fotboll?
  • Deceree1
    Nandez skrev 2018-06-27 19:12:52 följande:

Håller med dig, det var en bra omgång.

Jag hittade en säsong till! Farmen Norge 2016! Jag visste inte ens att dom hade ett sånt program i Norge. Förrens nu alltså. Fast de verkar som att de inte är alla avsnitt. Inte kan jag casta heller. Tv 4 alltså. Funkar sällan.
  • Deceree1

Jag tycker att det är spännande då dom berättar en del om olika slag som Norge har varit med i och deras kungar. Olika säten och fort o sånt. Jätteintressant.

• Deceree1

Är det nån vaken...? Jag tog en rökpaus i vattnandet men nu blev det väldigt snabbt mörkt. Å ja som inte har tagit baksidan..

• Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-29 10:46:36 följande:

Hur gick det med vattnandet på baksidan? :)

Nä de blev så mörkt så det blev inte av. Fasen vad det gick fort. Det finns inga gatlysen lr nåt här så det är verkligen svart.
  • Deceree1

Hunden o jag satt o kollade på Farmen 2016 till klockan tre inatt, haha så jag har nyss vaknat :)))))

• Deceree1
    Johannus skrev 2018-06-29 19:36:51 följande:

Men vart bor du för här i Östergötland blir det inte helt mörkt på nätterna.

Småland, Kalmar län det hade både mörknat och börjat ljusna när vi hade tittat färdigt. Det kändes som när man va ung o va ute till långt in på nätterna. Ibland kom man inte hem förrän det hade ljusnat. Men nu är jag en mogen kvinna o springer inte ute om nätterna, men kolla på serier tills morgonen gryr, det är en helt annan femma, eller hur? :)))
Svar på tråden Robinson 2018