Inlägg från: Anonym (Jalbret) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jalbret)

Min pojkvän säger att han ”är sån” - depression

Ja jag brukar också ser mig själv som ett offer och anta en massa saker när jag umgås med folk som är deprimerade.

• Anonym (Jalbret)
    Anonym (Å) skrev 2018-03-15 11:49:41 följande:
    Jag är själv deprimerad men beter mig varken som ts kille eller som killen jag var med. Så jag tar mig full frihet att anta både det ena och det andra, till att börja med: man kan vara deprimerad och ha en relation men dessa två män kan det inte utan att såra kvinnan. End of analysis.
    Nej jag förstår.

Hade en förredetta som hade fått lunginflammation, då hon inte ville träffas utgick jag från ingenstans att hon hatade mig och ville göra slut. Några dagar senare ringde hon och sa att hon var frisk och ville ses, jag blev jätteförbannad då hon ju klart sagt att hon ville göra slut, trots att hon inte sagt överhuvudtaget att vi gjort slut. Men då jag bara antog så måste det ju vara så att hon sårade mig.
  • Anonym (Jalbret)
    Anonym (Å) skrev 2018-03-15 21:38:16 följande:
    Ingen har väl sagt att den sjuke i detta case vill göra slut? Den sjuke vil ha på sina villkor och tänker inte på/bryr sig inte om att den sårar den andra, därför väljer vi att göra slut med den sjuke.

Du är inte riktigt med i matchen märker man.
    Jo om du läser trådstarten så verkade killen inte vara sig själv, detta övertolkade TS och bara antog att dom gjort slut, istället för att tänka att han kanske inte mår så bra. Sen blir hon fly förbannad över något hon själv antagit, istället för att tänka "Oj mitt plötsliga antagande om att vi gjort slut stämde visst inte".

Sen gör man dumma saker när man mår väldigt dåligt, kan vara svårt att tänka på andra när man knappt kan ta hand om sig själv.

Jag kan förstå att man inte orkar med att vara med någon som är sjuk, det är mest hela överanalysen om att han plötsligt skulle ha gjort slut som jag finner väldigt märklig.

Trevlig slutkommentar, kasta sten i glashus var min första tanke.
Svar på tråden Min pojkvän säger att han ”är sån” - depression