• Ess

Jag blev gravid och då förändrades allt!!!!!!

Anonym (Emma) skrev 2018-03-15 09:45:32 följande:
    Tack för ditt svar!

Tycker också att alla är sjuka i huvudet.

Hans ex är sur över att min sambo får ett till barn för hon hade hoppats på att hennes barn skulle bli enda arvinge. Min sambo är inte rik men hans föräldrar är väl täta och drömmen är väl att hennes barn skulle stå som enda arvinge.

Nu blir det antagligen så ändå eftersom min sambos föräldrar också tycker så vansinnigt synd om bonus så att de ska stryka vårt gemensamma barn ur testamentet (vad jag har hört sambons mamma säga).

Helt okej för mig, jag kommer göra allt för att göra mitt barn lycklig. Jag har det inte så förspänt men lycka kan inte köpas för pengar ändå. Är bara så sjukt trött på pengatjatet från sambons familj.

Jobbiga är att jag kan föda närsomhelst och känner ingen lycka över det. Känner bara stress och hatar mig själv som sätter ett stackars barn till världen i en smutsig omgivning.
    Jag hade sagt upp kontakten helt med de korkade svärföräldrarna. 
    Varför inte bara låta arvet gå till sitt/sina barn, och sen får de i sin tur lämna det vidare till barnbarnen OM det finns något kvar då.
  • Ess

Det enda du egentligen kan göra eftersom han inte lyssnar på dig är att gå till handgripligheter. Ta helt enkelt och lämna över bebisen till pappan och låt honom och hans barn lösa situationen, när du tex går och shoppar eller gör din hobby.
    Var även tydlig med att i natt är det du som tar bebis och se verkligen till att han går upp och gör det, även om det innebär att du ändå vaknar. 
    När han gör något med sitt tidigare barn så se till att göra bebisen klar och lämna över hen när de ska åka, inte varje gång men många.
    Vv kommer han ha röven full eftersom han ska ta hand om 1½ barn. Se till att han lever upp till sitt fantastiska rykte om att han är den perfekte fadern och maken.
    Dra upp reglerna stenhårt med att han ska ansvara och betala och spara lika mycket åt båda sina barn. Passar det inte honom så peka på dörren och sen är valet hans!!

• Ess

Sen kan jag tillägga att det blev lättare med två barn för då föll det sig naturligt att jag tog en och han den andra, även när hans tidigare barn var här.
    De var så pass gamla att de skulle förstå att han varken orkade eller kunde agera betjänt åt dem längre eftersom han hade små barn som kräver uppmärksamhet på ett helt annat sätt.  Den ena var inga större problem, men den andra var liksom primadonnan som skulle stå i rampljuset och bli uppassad, det blev ett uppvaknande för hen...................

• Ess
    Anonym (Emma) skrev 2018-06-02 16:05:41 följande:

Bläääää och fy fan vilken jävla skithelvetes dag det är. Jag har vaknat på helt fel sida idag och eftersom hans barn också har haft en riktigt pissig dag så har vi kolliderat här hemma.

Sambo o hans barn stack tidigt imorse för att åka ut på sjön. Nu kom de hem igen för ett tag sen och då vräker ungjäveln ur sig - är du fortfarande hemma o latar dig hela dagarna? Börja träna som maaaaamma gör för du har inget liv. Sa åt ungen att skaffa ett liv själv för helvete för normala tonåringar klänger inte på sin pappa hela tiden. Tappade fan humöret helt och landade på samma jävla barnsliga nivå som tonåringen.

Usch! Inte min dag idag och så jävla trött på allt just nu känns det som.

Jag hade svarat, bra då tar ni xx imorgon och så sticker jag iväg och.........

Jag ammade min yngsta men det hindrade inte mig från att åka iväg och både träna och tävla. Jag ammade innan jag åkte och sen när jag kom hem, och blev hon hungrig där emellan så fick pappa ge henne flaskan med ersättning.
  • Ess
    Anonym (Emma) skrev 2018-06-02 16:12:39 följande:
    Åh va jag väntar på det där jävla uppvaknandet. När jag inte längre är den vandrande mjölkmaskinen så ska jag börja lämna över ansvar på honom. Det som stör mig nu är att vi har haft hans barn här flera veckor i sträck och inte fan en gång har jag fått avlastning av min partner.
    Ställ krav på din sambo och ställ till ett jävla liv om han inte lever upp till det. Precis som jag skrev i ett tidigare inlägg så peka på dörren om du känner att han och hans tidigare barn enbart är en belastning och en irritation för dig.
Svar på tråden Jag blev gravid och då förändrades allt!!!!!!