Jag blev gravid och då förändrades allt!!!!!!
Anonym (Emma) skrev 2018-05-27 10:07:41 följande:
Konstruktiva råd är ändå svåra att ta till sig när man är så känslig o utmattad som jag är just för tillfället. Blir bara glad av att få ventilera mina fula tankar och funderingar. Just det! Det är mors dag idag, får gratulera alla mammor därute.Det är en omtumlande tid med supersmå barn...
Kolla på möjligheten att pappan också tar ut föräldraledighet tillsammans med dej. Läs in dej på gamla trådar om knep för att få ekonomin att fungera ändå tex att pappan tar ledigt varje måndag och tar ut SGI-dagar lördag + söndag + måndag = får ut 3 st SGI-dagar men förlorar bara 20% lön.
Det kan vara en livräddare!
Ni får mer vardag tillsammans, när bonus är i skolan/förskolan och ni båda kan ägna er helt åt det lilla barnet. Båda hinner vila lite och umgås "ensamma".
Gissar att ni inte heller får en massa släktbesök på måndagar så ni får rå om varandra i lugn och ro.
Är det värt att vara hemma någon månad extra eller ha några hundra extra i ekonomin om ni inte orkar eller reder ut det här?
Satsa på gemensam ledighet och ta tag i problemet.
Han måste ju förstå att han är på väg att bli ensam pappa (igen...) fast nu med 2 barn med helt olika behov och 2 mammor att jonglera vardagen med. Är han beredd på det?
Kämpa på! Helst tillsammans!