Jag blev gravid och då förändrades allt!!!!!!
Ja jösses vilket syltrygg till man du har TS!
För det första så borde det vara helt oacceptabelt att ditt bonus pratar illa om bebisen. I mitt hem tollererar vi inga hårda ord till andra som hade varit oaccepterade att saga som vuxen. Typ, man säger inte idiot till varanda eller att man inte tycker om någon.
(Mitt bonus brukade iband säga att hon inte tyckte om mig vilket vi snart tog ur henne. Jag sa till min sambo att jag skulle aldrig "få" säga det till hennes barn så varför ska bonus barnet få säga det till mig? Det hjälpte!)
Varför har ni delad ekonomi? Eller är ni inte EN familj? Jag skulle aldrig ställa upp på det. Men vill han ha det så, så se till att han tvättar bonus barnets kläder och laga hans mat. Antingen delar man allt eller så delar man inget.
Nu kan man ju misstänka att din 14 åriga bonus går igenom puberteten men det är ingen ursäkt till att vara elak.
Försök kanske att prata mer om hur bonus barnet kommer att få ett egen syskon. Försök få h*n mer involverad helt enkelt. Kanske prata mer om att ingenting är viktigare än familjen och att bonuset är en del av eran familj, précis som bebisen kommer att vara.
Eller avbeväpna orden så när bonuset säger något elakt om bebisen så kontra med att bebisen kommer iallafall att älska och se upp till dig. H*n letar ju uppenbarligen efter en reaktion från dig så ge h*n inte det.
Hur som helst så behöver du skaffa dig en ryggrad och säga ifrån för din make verkar ju inte ha någon.
Mitt sista tips till dig TS är att visa honom denna tråden. Du har inte sagt något elakt om honom men många här har gjorde det så det kanske blir ett litet uppvaknande för honom.
Lycka till!