• Natttis

Längtan

Jag vet inte vart jag ska lägga detta. Men ja ja.

Jag vet att man inte ska bli svartsjuk eller avundsjuk på att andra blir gravida bara hucks flux. Jag vet att det inte är mitt barn någon annan men för mig känns det som det. Och jag vet många måste kämpa om det är p.g.a vikt som i vårt fall. Eller att ni måste kanske gå på någon medicin eller via ivf. I många år innan det blir något. Va jag säger är att jag önska alla som kämpar med att få barn. Att det va lätt som en plätt.

• Svar på tråden Längtan
  • Anonym (Hanna)
    Natttis skrev 2018-05-08 18:58:20 följande:
    Det är inge fel på mig han hade på gränsen med spermier. Lite mindre än normalt men inte så det vore helt hopplöst. Men jag tänkte prata med läkaren se om jag kan fortsätta med letrozolen eller om det är tvärt stol med det.
    Så länge du får ägglossning borde du få köra på med Letrozol. Har ni börjat prata om ivf ? 
  • Anonym (Varit där)
    Natttis skrev 2018-05-08 19:01:34 följande:
    Oj att det tog så lång tid för er. Då ska inte vi klaga som bara försökt 1 och ett halt år än. Men det tär på mig och gör mig mer och mer deppig när jag hör folk omkring mig bli gravid eller redan fått barn.
    Oavsett hur lång tid man har försökt så gör det ont när det inte lyckas.
    Det var inte för att påpeka att ni inte har försökt länge som jag skrev .
    Jag ville bara peppa och säga att jag förstår längtan och att det är jobbigt.
    Hoppas att min historia kan ge hopp.
    Försök att gå ner i vikt och må bra för det behöver du sedan när ditt efterlängtade barn är här.
    Märker själv att jag har mycket mer ork att springa med barnen när jag har gått ner i vikt.
  • Anonym (?)

Men hur stor övervikt pratar vi om egentligen?

Övervikten i sig kan ju vara ett hinder, så när du gått ner dina kilon kanske ni inte ens behöver få medicinsk hjälp. Heja heja!

• Natttis
    Anonym (?) skrev 2018-05-09 06:50:08 följande:

Men hur stor övervikt pratar vi om egentligen?

Övervikten i sig kan ju vara ett hinder, så när du gått ner dina kilon kanske ni inte ens behöver få medicinsk hjälp. Heja heja!

Mitt bmi ligger på 34 så ganska stor övervikt.

Ja kanske kan hjälpa att gå ner i vikt jag vägde inte lika mycket när jag blev gravid med min son som jag har sedan ett tidigare förhållande.
  • Natttis

Mitt mående krascha idag. Jag såg en hög gravid idag. Men hon va ingen jag kände så då rörd det mig inte i ryggen. Men när jag gled in på gubbens Facebook ser jag en bekant till gubben hade fått barn och det va då det krascha. Det känns som jag blir känsligare när jag hör nära kära och bekanta får sitt barn är gravida. Och här försöker vi fortfarande (gråter)

• Anonym (Hanna)
    Natttis skrev 2018-05-16 19:01:41 följande:

Mitt mående krascha idag. Jag såg en hög gravid idag. Men hon va ingen jag kände så då rörd det mig inte i ryggen. Men när jag gled in på gubbens Facebook ser jag en bekant till gubben hade fått barn och det va då det krascha. Det känns som jag blir känsligare när jag hör nära kära och bekanta får sitt barn är gravida. Och här försöker vi fortfarande (gråter)

Jag vet. Det är fruktansvärt. Jag tar avstånd från alla vänner som är gravida eller har bebisar. Det är så provocerande att när de berättar att de bara blev gravida sådär hux flux medans en annan kämpar som bara den. Då är det omöjligt att hurra, gratta och jubla för deras skull. 
  • Natttis
    Anonym (Hanna) skrev 2018-05-16 20:24:37 följande:

Jag vet. Det är fruktansvärt. Jag tar avstånd från alla vänner som är gravida eller har bebisar. Det är så provocerande att när de berättar att de bara blev gravida sådär hux flux medans en annan kämpar som bara den. Då är det omöjligt att hurra, gratta och jubla för deras skull. 

Ja det är helt omöjligt och bli glad för andra som kommer och talar om. Jag blir skit ledsen. Och nästan förbannad. När man försöker och vill så händer ingenting. Ska under sommaren strunta i och försöka se om det händer då. Det kanske är som alla säger när du väll inte försöker eller vill. Då händer det men när du vill händer ingenting.
  • Natttis

Idag måste jag dela med mig av min glädje. Jag har tagit ägglossnings test oändligt många gånger aldrig fått en gubbe. Men nu äntligen idag fick jag en glad blinkande gubbe. Super glad

• UndrandeSökare
    Natttis skrev 2018-05-19 09:07:17 följande:

Idag måste jag dela med mig av min glädje. Jag har tagit ägglossnings test oändligt många gånger aldrig fått en gubbe. Men nu äntligen idag fick jag en glad blinkande gubbe. Super glad

Grattis ! Blinkande smiley betyder att ditt östrogen stiger. Då är det bara att vänta på den fast lysande smileyn som borde visas om några dagar. Efter man sett den fast lysande smileyn så kommer ägglossningen inom 2 dygn.

Vi brukade ha sex 1 ggr per dag från att den blinkande visade sig tills att den fast lysande visade sig, och då blev det plus varje gång
  • Natttis

Jag ska be till högre makter att jag inte får mens den 9 10 nästa månad.

Svar på tråden Längtan