Inlägg från: Madicken Madicken |Visa alla inlägg
  • Madicken Madicken

Bostadsrätt, säljaren vill häva köpet

IrriteradMamma skrev 2018-03-11 10:12:28 följande:

Renovering av badrum tar inte en vecka, om du inte gör det själv(fusk) som i det här fallet.

Så bara för att din renovering tog mer än en vecka Så gör alla andras också det?

Eller du kanske inte visste att badrum även renoveras för att man vill ha nytt?

Man kan renovera innan fuktproblem uppstår man måste inte vänta.

Precis som att alla människor skulle sitta och vänta tills tapeterna lossnar från väggarna eller takfärgen dimpen ner i tallriken .....
  • Madicken Madicken
    IrriteradMamma skrev 2018-03-11 10:16:45 följande:

Tror du missuppfattar vad en styrelse i en brf gör, det är innehavaren av bostaden som står för renoveringar, det brukar dom inte lägga sig i så länge man inte påverkar byggnaden utanför sin egen "yta".

Vet du ens vad en styrelse är?
  • Madicken Madicken
    Fiona M skrev 2018-03-11 14:04:09 följande:

Här handlar det om skada, så jo, det tar mer tid än en vecka.

Nu står det inte DENNA renovering. Det står EN renovering tar i GENOMSNITT.

Lite skillnad där.
  • Madicken Madicken
    Fiona M skrev 2018-03-11 14:04:09 följande:

Vad menar du?

Jag undrar om du vet vad en styrelse är. En styrelse har koll på alla regler. Medlemmarna har oftast ingen koll alls.

När man får sådana här problem kontaktar man styrelsen för hjälp.Alltså inte med att spackla utan med att tolka regelverket.
  • Madicken Madicken
    MissJP skrev 2018-03-11 17:55:11 följande:

Så styrelsen kan inte på något vis påverka i det här fallet? Jag tänker att det kanske ligger i föreningens intresse att hålla huset fuktfritt och om ägaren inte renoverar så borde föreningen gå in och skicka räkningen till ägaren? Men då kanske jag åker på det ????

Jag ska inte blanda in styrelsen utan kontakta mäklaren imorgon för att få det här löst. Tyvärr kan vi ju inte fysiskt tvinga ägaren att godkänna en offert.

IrriteradMamma pratar i nattmössan.

Självklart kan du prata med styrelsen! De är inte farliga. De är medlemmar i samma förening som du nu är ny medlem i och vill det bästa för föreningen och medlemmarna. De kommer att hjälpa dig reda ut detta.Din lägenhet är inte den första som råkat ut för problem i föreningen så de kommer inte stå med hakorna i backen eller jaga dig med högafflar.
  • Madicken Madicken
    MissJP skrev 2018-03-11 18:33:43 följande:

Fuktskadan har trängt ner i källaren.. runnit ner längs rören...

Det kommer kosta rejält
Svar på tråden Bostadsrätt, säljaren vill häva köpet