Inlägg från: carlssonanna |Visa alla inlägg
  • carlssonanna

Bostadsrätt, säljaren vill häva köpet

Du kan inte räkna med att få ett nytt badrum utan vad som är rimligt är att man uppskattar vad priset skulle ha blivit när felet på badrumet var kännt innan budgivningen.

Det är väldigt svårt att räkna ut me ett badrum som är 10 år gammalt är inte värt speciellt mycket.

Ställ frågan på byggahus.se så får du svar v väldigt kunnigt folk.

• carlssonanna
    Madicken Madicken skrev 2018-03-11 14:11:16 följande:

Jag undrar om du vet vad en styrelse är. En styrelse har koll på alla regler. Medlemmarna har oftast ingen koll alls.

När man får sådana här problem kontaktar man styrelsen för hjälp.Alltså inte med att spackla utan med att tolka regelverket.

Det är ju du som har någon koll på vad en styrelse i in bostadsrättsförening gör.

Detta är ju en affär mellan säljaren och köparen. Vad menar du att styrelsen ska göra?
  • carlssonanna
    Madicken Madicken skrev 2018-03-11 18:02:20 följande:
    IrriteradMamma pratar i nattmössan.

Självklart kan du prata med styrelsen! De är inte farliga. De är medlemmar i samma förening som du nu är ny medlem i och vill det bästa för föreningen och medlemmarna. De kommer att hjälpa dig reda ut detta.Din lägenhet är inte den första som råkat ut för problem i föreningen så de kommer inte stå med hakorna i backen eller jaga dig med högafflar.
    Det är ju DU Madicken som inte vet vad du pratar om. Givetvis ska man informera styrelsen om att man har haft en vattenskada men det är ju inte det som är problemet i det här fallet. Här är ju frågan att säljaren vill häva köpet och det är INTE en fråga för bostadsrättsföreningens styrelse.
    Vad är det du menar att förenings styrelse ska göra?
  • carlssonanna
    SysterY skrev 2018-03-11 17:54:50 följande:
    Finns en hel del saker en styrelse kan hjälpa till med.
    Vad är det som styrelsen ska hjälpa till med i just det här fallet?
  • carlssonanna
    MissJP skrev 2018-03-11 20:26:29 följande:
    Ägaren stod sitt kast tills dess att han fick veta vad kalaset skulle gå på. Innan dess var det stora ord om att inte lämna över något som inte var okej.

Känns som att det här blir långdraget. Ska se vad jag får veta imorgon. Ska få ytterligare en offert i alla fall. Vi som räknat ner dagarna och väntat och längtat.. blir lite nere av detta. Hade varit lugnt om det bara var jag.. men nu har jag två små barn som ska dras in i detta med.
    Kontakta en jurist då det rör sig om mycket pengar.
    Lägg även upp samma fråga på forumen på byggahus.se så kommer du få svar av duktigt folk.

Svar på tråden Bostadsrätt, säljaren vill häva köpet