Kommer mens eller ägglossning först efter missfall och varför går jag fortfarande upp i vikt...
Hej! Jag hade missfall för 2 veckor sen idag. Missfallet yttrade sig som ett missfall, ingen fråga om det men.... Jag blödde i ca 5 dgr, lite mindre än en mens. Jag hade missfall för ett par år sedan och då var det i v 11, och då var det mer blod, mer kramper och mycket mer ont. Denna gång hände det i vecka 9. Ganska stor skillnad på mängden blod, inga kramper, inte lika ont utan mer molvärksont istället. Jag fick tyvärr denna gång se embryot.. det var jättejobbigt... Så, jag vet att det kom ut
Nu till frågan. Jag blödde i 5 dgr, följt av 2 dagars rosa sekret. Men igår.... Alltså på dag 13 (om dag 1 är första misssfallsdagen) blev det rosa igen. Idag är det mer blod men bara lite. Så jag funderar.... är detta min första mens efter missfallet? Men det känns ju konstigt om man tänker vad syftet med mensen är, att "skölja" ut slemhinna och ägg som inte blev befruktat. Jag "borde" enligt hur min cykel annars ser ut få ägglossning nu.
Visst kommer väl ägglossning först, sen mens?
Eller? Varför blöder jag nu.... Kom inte allt ut?
En annan konstig grej - jag går fortfarande upp i vikt. Borde jag inte gå ner nu när graviditeten är avslutad? Har inga andra gravidsymptom kvar...