• hipsterpappan

Ska sharia få tillämpas i svensk domstol?

En kvinna som blivit misshandlad av sin man anklagas för att ljuga och istället för att anmäla borde hon ha rådfrågat en imam enligt nämndeman Ebtisam Aldebe (C). Mannen frias därför då av Solna Tingsrätt då han anses komma ifrån en "fin familj" vilket skapat stora protester. Men Ebstisam Aldebe sitter säker på sin rådmansplats så när det klagas över att SD sitter som nämndemän hur lämpligt är det med en shariaförespråkande islamist på den posten?
    expressen.se/nyheter/brottscentralen/tingsratten-misshandlad-kvinna-borde-inte-ha-vant-sig-till-polisen/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska sharia få tillämpas i svensk domstol?
  • Anna60

För några år sen ville en talesman för muslimerna införa muslimska banker. Muslimer betalar inte ränta, har jag läst nånstans. Att särbehandla ett folk, ha andra regler och lagar för dom, är hejdlöst. Och den där kärringen bör överhuvudtaget inte få uttala sig och representera svenska folket. 

• carlssonanna

Detta är nog åsikter som är väldigt vanliga bland muslimer.

Den har damen är en av Sverige Demokraternas bästa valarbetare :)

• hipsterpappan

Hon är väldigt tydlig med sin agenda i det här klippet och skrämmande att hon kanske snart sitter i vår riksdag

• AndreaBD

Helt åt skogen, det behöver inte ens diskuteras! Ingen sharia i Sverige nånsin! 

• EE2017

Jag saknar det Sverige jag växte upp i på 80 talet. Känns som detta land är på väg att gå under.

• Anna60
    hipsterpappan skrev 2018-03-05 09:45:24 följande:
    Hon är väldigt tydlig med sin agenda i det här klippet och skrämmande att hon kanske snart sitter i vår riksdag

" target="_blank">

Tror nog att hon kommer bli avsatt. Vi bor i ett västerländskt land, och våra lagar ska gälla. Sånt här spär på främlingsfientligheten - begriper hon inte det?
  • AndreaBD
    Anna60 skrev 2018-03-05 09:52:12 följande:
    Tror nog att hon kommer bli avsatt. Vi bor i ett västerländskt land, och våra lagar ska gälla. Sånt här spär på främlingsfientligheten - begriper hon inte det?
    Hon är väl redan avsatt, det stod något om det längre ner? 
  • Lucius Vorenus

Jag är skeptisk till nämndemannasystemet öht. I domstolen ska det sitta juridiskt kunniga människor inte lekmän.

• hipsterpappan

Undrar vad Annie Lööf anser om ett sånt sänke för partiet precis under valrörelsen?

Svar på tråden Ska sharia få tillämpas i svensk domstol?