• hipsterpappan

Ska sharia få tillämpas i svensk domstol?

En kvinna som blivit misshandlad av sin man anklagas för att ljuga och istället för att anmäla borde hon ha rådfrågat en imam enligt nämndeman Ebtisam Aldebe (C). Mannen frias därför då av Solna Tingsrätt då han anses komma ifrån en "fin familj" vilket skapat stora protester. Men Ebstisam Aldebe sitter säker på sin rådmansplats så när det klagas över att SD sitter som nämndemän hur lämpligt är det med en shariaförespråkande islamist på den posten?
    expressen.se/nyheter/brottscentralen/tingsratten-misshandlad-kvinna-borde-inte-ha-vant-sig-till-polisen/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska sharia få tillämpas i svensk domstol?
  • Fiona M
    Lucius Vorenus skrev 2018-03-05 09:55:17 följande:

Jag är skeptisk till nämndemannasystemet öht. I domstolen ska det sitta juridiskt kunniga människor inte lekmän.

Håller med.
  • hipsterpappan

Tidigare har dessutom Ebtisam Aldebe suttit i migrationsdomstolen och där konsekvent vägrat kristna från muslimska länder asyl. Hur många fler som hon sitter på viktiga poster hos våra myndigheter?

• oanonym

På ett sätt är det bra att sådant här händer, så folk börjar förstå varför ett sekulärt samhälle är något bra, och värt att kämpa för.

• Yasminaoo

Fan, röstade fel. Röstade på avsättas från sin post men ville också rösta på att hon ska uteslutas ur Centerpartiet.

Sen röstar jag för att vi lägger NER tingsrätterna och att alla fall går direkt till instansen över.

Fatta hur mycket skattepengar vi slösar på att avlöna jubelidioter utan juridisk kompetens..! Fallet med bilsläpningarna fick också helt sjuka påföljder.

Avveckla tingsrätterna NU!

• Yasminaoo
    oanonym skrev 2018-03-05 16:56:54 följande:

På ett sätt är det bra att sådant här händer, så folk börjar förstå varför ett sekulärt samhälle är något bra, och värt att kämpa för.

• Velouria

Klart som korvspad att man inte vill ha in sånt skit i riksdagen. Skönt att monstret blev uteslutet ur partiet. Men hon hittar väl nya vägar till att sprida skiåsikterna samtidigt som även dottern sprider islamismen överallt genom att anpassa slöjan till alla yrken. Vidrigare familj finns nog inte!!

Integrerbart DNA
  • Velouria

Nähe, inte utesluten ur partiet, utan får inte vara nämndeman längre. Men ett steg åt rätt håll.

Integrerbart DNA
  • Alica90

Hon ska hållas borta från all makt.

Sharia och islamism är precis lika vidrigt som nationalism.

• AndreaBD
    Anna60 skrev 2018-03-05 11:44:59 följande:
    Vad säger du!? Vilka banker då? Jag har aldrig hört talas om banker utan ränta, det är ju DET dom lever på. Tala gärna om det för mig så flyttar jag mitt bolån!
    Flytta till Tyskland då! Där har de "Bausparkassen". Jag är ganska säker på att det är utan ränta - annars ligger det i alla fall långt under vanliga räntor. Men då måste man först spara en del pengar och de måste ligga kvar ett tag (så att andra kan låna av dem). Smart system, men det kräver att man har lite tid på sig.
Svar på tråden Ska sharia få tillämpas i svensk domstol?