Inlägg från: Kjell2 |Visa alla inlägg
  • Kjell2

Mina döttrar söker kontakt med mig?

Jag kanske har missat det i all text.
    Men hur är den senaste domen i tingsrätten avseende vårdnad och umgänge?

• Kjell2
    Anonym (Rådlös?) skrev 2018-03-07 15:37:17 följande:
    Ja vad har jag gjort undrar du?

Istället för o tvista i 1,5 år, vilket med all största sannolikhet kommer påverka barnen negativt, prata med soc igen, allt skit snack från ex frun osv.

Vad har jag gjort, ja det jag har gjort är o ge barnen nya verktyg o få träffa mig, dom vet nu att dom har ett eget val, att deras val betyder något, dom kan påverka.
    Jag har gett dom verktygen och framföra sitt budskap, genom att bråka på mamman,ju mer dom bråkar och står på desto större chans är att deras vilja går igenom, därför fråga jag vem dom pratat med på skolan, gav dom verktyg att prata där igen.

Det är vad jag gjort, det var så jag förlora umgänget, det var det socialtjänsten lyssna på, det verka vara det soc ännu titta på när jag maila henne,fick till svar jag kan inte hjälpa dig.

Det är en hård väg, men mjukare än att starta upp en tvist, där kommer barnen få välja när mamma sitter med ansiktet vänt mot dom, går jag tvist vägen så måste tjejerna prata med soc samtidigt dom måste vara lojala mot mamman,dom kommer hamna i lojalitets tvist med sig själv då. lättaste o bästa är att dom tar kampen med mamman, där kommer dom starkast ur, och ut som starkaste vinnarna.
    Hur blev den senaste tingsrättdomen avseende umgänget?
  • Kjell2
    Anonym (Rådlös?) skrev 2018-03-07 16:08:17 följande:
    Blev varannan helg, men efter socialtjänstens utlåtande, var det ändå stopp på umgänge.
    Ex advokat skicka in till ny instans och nästa steg, vilket dom drog tillbaka sedan, enligt min advokat ett smart drag han inte räknat med. så ta aldrig en ung advokat dom äldre har så mycket mer erfarenhet att dom kan dribbla bort en ung advokat, utan erfarenhet är mycket värt, medel ålder,45-50 år, inte en gammal som är på väg mot 60, dom är för bekväma, utan mitt i arbetslivet.
    Då borde domen gälla nu och du skulle kunna kräva verställighet.

Tycker det är dumt att du helt bryter kontakten. Hålll kontakt med dina barn, telefon, email mm. Om några år är de tillräckligt gamla att styra sina liv själva

• Kjell2
    Anonym (Rådlös?) skrev 2018-03-07 16:30:06 följande:
    www.alltomjuridik.se/mamma-far-ensam-vardnad-trots-umgangessabotage/

Vårdnadslagar fungerar inte i Sverige, finns hela tiden nya vägar och gå, så en dom behöver inte betyda något, har du en bra advokat så slingrar dom sig vidare, och fortsätter tvisten, antingen med soc hjälp eller andra vägar. under tiden får du inte träffa ditt barn.
    Nu handlar länken om något annat  men nu har du i alla fall möjlighet att ha någon form av kontakt med dina barn. Varför stänga den?

• Kjell2
    Anonym (Rådlös?) skrev 2018-03-07 16:59:25 följande:

Länken handlar om att mamman vägrar ge umgänge åt pappan, tingsrätten försökte vända så pappan fick ensamvårdnad och umgänge men gick bet ändå, hovrätten plocka bort pappan, allt på grund av att han inte hade fått ha kontakt med sin dotter, pappa dotter känner inte varann mer, därför förlora pappan.

Kunde pappan gjort något på ett annat sätt? nu får han inte träffa henne alls, allt tvistande har gjort att dottern vänt han ryggen, dottern har påverkats av tvisterna och av mamman, framkommer tydligt.

Där kommer nog dottern aldrig mer ta kontakt igen.

Svårt att säga vad pappan borde gjort utan att läst domen och följt processen. Direkt yrkat på interimistiskt beslut kanske.

Sen säger artikeln inte mycket om umgänget och vad som hände sen.
Svar på tråden Mina döttrar söker kontakt med mig?