Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Mina döttrar söker kontakt med mig?

Ni som hackar på TS.
    Hade ni resonerat på samma sätt om TS vore en kvinna som blir motarbetad av sin man?
    Jag kan hålla med om att det var dumt av honom att säga till sin dotter att det var hennes val att inte vilja träffa honom.
    Men i grund och botten så handlar det ju om att han har blivit så motarbetad av både soc och av mamman.
    Jag hoppas att han inte kommer att backa utan svara när de ringer.
    Och att han säger till dem att han älskar dem och finns där när de behöver.
    Och att de alltid är välkomna dit.
    Och att han berättar för sin nya så han kanske kan få lite stöd därifrån.
    Jag hoppas också att han sparar alla sms osv från exet.
    Barnen är stora nog (i alla fall den ena) att börja undra varför det har blivit så här.
    Och tids nog så lär de förstå att deras mamma bär ett stort ansvar för det.
    Om de då vill koma till TS så måste han vara redo för det.
    Och för det måste han nog få tid att jobba med sig själv och bli starkare.

Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (typiskt) skrev 2018-03-06 13:53:42 följande:

haha, typiskt feministmaffian på FL att hacka på mannen när det är hans fd fru som är den riktiga f*****n i storyn.

Jag håller med dig om att exet är den som har betett sig illa här.
    Men samtidigt tycker jag att det är fel av TS att blocka sina barn när de nu har tagit modet till sig att ta kontakt med honom.
    Jag tycker det är fel av honom att gå sitt ex till mötes när hans döttrar nu börjar visa att de vill annorlunda.
    Men det är svårt att sätta sig in i situationen när man aldrig har behövt gå igenom det själv.
    Carpe Diem
  • molly50
    molly50 skrev 2018-03-07 09:48:00 följande:
    Jag håller med dig om att exet är den som har betett sig illa här.
    Men samtidigt tycker jag att det är fel av TS att blocka sina barn när de nu har tagit modet till sig att ta kontakt med honom.
    Jag tycker det är fel av honom att gå sitt ex till mötes när hans döttrar nu börjar visa att de vill annorlunda.
    Men det är svårt att sätta sig in i situationen när man aldrig har behövt gå igenom det själv.
    Jag vill också tillägga att jag tycker det är fel at myndigheter såsom soc ofta ställer sig bakom mamman,som om hon alltid är bäst för barnen.
    Det stämmer ju inte alltid att mamman är den bästa.
    En mamma som försöker förhindra barnen från att ha kontakt med sin pappa är inte en bra mamma.
    I alla fall inte om pappan är en bra person.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (typiskt) skrev 2018-03-07 12:51:23 följande:
    Ja, det kan jag hålla med, personligen hade jag aldrig gett upp kontakten med barnen oavsett vad soc eller mamman sagt. Men det är ruskigt sjukt att soc är så extremt ensidiga i såna fall. Jag känner till fler fall med helt sjuka beslut från soc. En är en bekant där mamman är psykstörd och pendlar mellan psykvården och olika temporära boenden, umgås med alkisar, pundare och kriminella och har ändå rätt till vårdnaden om barnen.

I praktiken blir det så att min bekanta är den som får rycka ut och rädda ungarna från alla möjliga situationer mamman försätter dem i. Som sist när dottern ringde och frågade om han kunde plocka upp henne vid en pendeltågsstation pga att mamma och hennes nya pojkvän blivit jagade av snuten i bilen och droppat av dottern lite snabbt någonstans. Helt jäkla sjukt att en sån människa öht får umgås med barn enbart för att hon är kvinna.

Jag gissar på att det är samma slags kärringar som sitter på soc och tar beslut som de man ser på FL.
    Nej,det hade inte jag heller gjort.
    Men jag är inte TS och har,tack och lov,aldrig behövt g¨igenom en vårdnadstvist.
    Så det är ju svårt att säga hur man skulle reagera i en sådan situation.

Fruktansvärt! I sådana dall har jag mycket svårt att se hur man kan döma till mammans fördel.
    Det borde verkligen dras till rätten så din vän får vårdnaden.
    Carpe Diem
  • molly50
    LFF skrev 2018-05-24 08:26:44 följande:
    Skulle snarare säga pungspark så det gör riktigt ont!
    Ja,det med. 
    Carpe Diem
  • molly50
    LFF skrev 2018-05-24 08:47:24 följande:
    Mars i år.

Saker som är lika:
    *De ses på en bensinmack och barnen tvingas in i bilen av mamman.
    *Äldsta dottern gör ett "val" som påverkar båda barnen
    *Soc säger att TS måste backa
    *TS bygger upp ett nytt liv med en ny fru i en ny stad.
    *Barnen kontaktar TS och vill ses, exet får veta och blir tokig.
    *TS lägger all skuld på att pappa försvann på barnen, i synnerhet äldsta dottern, exet och soc.
    Jsg tror då att det är samma person.
    Men varför skapa en ny tråd om samma sak?
    Hade han hoppats på att få fler sympatier?
    Jag kunde känna sympati för honom i början,men ju mer han skriver desto mindre sympati känner jag.
    Carpe Diem
Svar på tråden Mina döttrar söker kontakt med mig?