Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Mina döttrar söker kontakt med mig?

baralillatant skrev 2018-03-02 20:03:49 följande:

Mår illa när jag läser detta.

Hur kan man ge upp sina barn?? Till och med förneka deras existens?? Skärp till dig nu och ta ditt ansvar som förälder. Du kan inte skylla på barnet ?som gjorde sitt val?, det är ett barn!! Sluta tyck synd om dig själv och sätt barnen först!

Flytta tillbaka och gör allt du kan för att återupprätta relationen!

Ansvaret för situationen ligger väl ändå på mamman och de sociala myndigheterna, det är inte TS fel att han blivit så hårt motarbetad.

Att de dessutom använder argument som att TS skadar sina barn om han fortsätter kämpa kan få vilken förälder som helst att börja tveka.
  • Tom Araya
    nernu skrev 2018-03-04 11:30:22 följande:

Du har byggt en arkitektritad villa men du har inte råd att betala underhåll.

Underhåll är inkomstbaserat, TS har använt kapital från en såld bostad till att skaffa en ny på annan ort.

Du skuldbelägger en 10-åring för hennes val.

Jag håller med om att det var klumpigt av TS att säga så till sin dotter. Till TS försvar är ju att uppgiften kommer från de sociala myndigheterna.

Du överväger att förskjuta dina barn när de aktivt söker upp dig.

Kanske för att han är ombedd att göra det med argument som att han skadar sina barn.

• Tom Araya
    Anonym (Tårar.) skrev 2018-03-03 21:08:24 följande:

Jag personligen hade kämpat 100% för mina barn om jag så hade haft Hitler som va på andra sidan. Den Dan jag hade gett upp och kämpat för mina barn. Det är den Dan någon hade dödat mig.

I ett sådant här fall måste man fråga sig vad som är att kämpa för sina barn.
    Här har ju mamman och sociala myndigheter gjort allt för att övertyga TS om att han skadar barnen om han fortsätter kämpa, vilket om det är sant, blir att kämpa mot sina barn.
  • Tom Araya
    Anonym (Fy) skrev 2018-03-02 21:31:05 följande:
    Spelar ingen roll. Låt folk tro och tycka vad dom vill, man förnekar aldrig sina barn. Och sen handlar det inte om vad ditt ex och socialen gjort. Du att om att du gav upp barnen och bara stack, och till och med nu när dom själva säker upp dig så funderar du på att blocka dom? Hur är man funtad då?
    Det handlar i allra högsta grad om hur mamman och sociala myndigheter agerat i fallet. De har ju lyckats övertyga TS om att han måste ge upp och inte ska ha någon kontakt, för att det skulle vara skadligt för hans barn.

Vem skulle inte börja tvivla då på om deras kamp är för sin egen skull eller för barnens skull och om det leder till något positivt för någon när man blir så hårt motarbetad?!
Svar på tråden Mina döttrar söker kontakt med mig?