Inlägg från: Anonym (mmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmm)

Mina döttrar söker kontakt med mig?

Det var säkerligen tufft och har Tinsgrätten beslutat så har de MEN när du inte fick träffa det yngre barnet, efter att det hade funkat så bra, varför tog du inte då upp det med en advokat igen? 

Det är här någonstans du börjar ge upp och flyttat så småningom.

Helt fantastiskt att dina barn kontaktade dig nu och det ska du verkligen vårda och ta hand om! Skit i vad mamman skriver till dig. Spara allt sånt och kontakta ev en advokat där du bor nu om det fortsätter men dina barn har RÄTT till båda föräldrarna och om de tom ber om att få ha kontakt med dig så FÅR du inte vända dem ryggen nu!
    Har du läst här på forumet, det finns trådar av vuxna som skriver hur ett svek av en förälder påverkat hela deras vuxenliv, att de inte vågar satsa på egna relationer etc, för de är rädda att det ska gå åt helvete. Vill du, om 10-20-30 år att dina döttrar ska skriva såna trådar om deras pappa som blockade och valde bort dem TROTS att de ville ha kontakt? Man kan inte lasta en 10-åring för vad som skedde då. Du har tappat några år men det kan bli en så otroligt bra relation med barnen nu om du plockar upp den hand de sträckt ut. 

Dessutom, ju äldre barn blir, desto mer självständiga blir de. Det äldsta barnet skulle ju tex kunna åka själv till dig en helg? Skulle tom kunna välja att gå gymnasiet där du bor (ok, kanske lite svårt tänka sig nu men bara så att du kan tänka lite vidare än bara här och nu) 

Svar på tråden Mina döttrar söker kontakt med mig?