Inlägg från: Anonym (Humanity) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Humanity)

Mina döttrar söker kontakt med mig?

TS ignorera majoriteten av trådar som bara säger bit ihop, man säger inte så till en människa som förlorat en vårdnadstvist, förlorat rätten över sina barn och förlorar sig själv så långt att du behöver träffa psykolog och lider av depression. Konstruktiv kritik är inte alltid människors starka sida..

Detta kan enkelt förklaras med att du är inte mamma,du skulle ljugit och skrivit allt detta, fast att du är mamman, mamman som inte får träffa sina barn,mamman som blir trakasserad av sitt ex,mamman som blivit deprimerad och flyttade till en annan stad när allting blev för mycket och med ett oförstående själviskt ex. Jag lovar dig sympatierna hade flödat.

Men nu är du pappan, och allt du känner, om exets beteende allt du önskar allt du förlorat, det är ditt eget fel så skyll dig själv du värdelösa man och svin som vill påverka en mammas barn att de ska lämna sin mamma (ungefär) du blir hatad och nervärderad som förälder för ditt kön det är det enda som syns här.

Jag vet inte varför andra kvinnor gör så, det är som att de filtrerar bort att du är en människa med känslor och att det är tungt för dig.

Umeå usch kommuniststad (ursäkta men nej tack att ha med myndigheter där att göra och kvinnan i försvar med lösa argument "lyd för vi har sagt såhär nu)

Jag förstår att du blev deprimerad!! Jag vet inte vad jag hade gjort i din sits. Allt du gör blir bedömt som negativt för du är pappan, jag skämtar inte det här är ett vanligt fenomen. Och ditt ex kommer använda allt du försöker emot dig hon har den makten.

Så jävla sorgligt att ungarna bad kompisar kolla in i ditt hus. Ville gråta när jag läste!

Men jag förstår att du flyttade. Folk förväntar sig att man bara blir en superstark människa utan problem för att man är förälder. Hade det gått att bara rycka sig upp hade det inte funnits massa barn som växer upp i misär som det gör, okunskapen i tråden bara lyser.

Men kan du kontakta stöd som är utformat för dessa situationer? Om dina döttrar ringer och du vill ha kontakt med de och de mår bra av det och saknar dig, någon inom juridik eller barnomsorg eller något sånt?

Hade en vän som gjorde det, för att exet ville sabotera det positiva för barnen och trycka ner min vän.det hjälpte att ha en kunnig person som stöd så exet höll sin käft så att säga. Och tänkte på barnens bästa och fick inte vara självisk.

Jag vet inte om jag var något stöd, men tro på dig själv, du låter som en jättefin pappa man blir rörd av att läsa och detta inlägg betyder att du inte bara "skiter i barnen" du söker ju stöd, för du blev glad att höra de men vet inte vad som är bästa att göra. Det är en stark självständig bra förälder, tvivla aldrig på detta!! Fortsätt söka stöd hitta det som ger dig resurser att få bevisat att barnen behöver deras pappa!!!

Släpp de aldrig!!

• Anonym (Humanity)
    Anonym (Man 46) skrev 2018-03-02 22:14:01 följande:

Vilka påhopp du får i den här tråden av dessa moralkvinnor. Fy fan för dem.

Jag är uppväxt i skilsmässa och en bråkig sådan. Pengar och vårdnads tvist.

Jag kan förstå dig som vill släppa dina barn för att du själv ska orka leva och existera. Jag förstår att du älskar dina barn innerst inne något oerhört.

Jag vet att i såna här situationer så kan en förälder påverka barnen till sin egen fördel , en del människor gör vad dom helst bara deras vilja går igenom till vilket pris dom helst. Du ska veta att dina döttrar kommer att komma tilkbaka till dig i framtiden å vilja ha svar av dig om varför ?

Och så vidare ........

Se till att dom är välkomna med sina frågor.

Se till att ha svar. Se till att förklara ...ge din version av detta. Skyll aldrig på dina barn !!!! Dom är alltid oskyldiga. Det är du och barnets mamma som inte klarade av komna överens. Glöm inte att du älskar dem

och låt dem få veta det. Jag hade själv haft kontakten kvar med mina barn om de själva ville det. Klart att du ska orka det ..du har inget val . Säg att du älskar dem varje gång ni pratar, djupare diskussioner får du ta om dom komner hem till dig och se till att de alltid är välkommna hos dig oavsett vad ditt ex tycker å tänker.

Henne kan du lägga på bokhyllan , vill barnen prat med dig låt dom göra det ....får dom höra sin riktiga pappa gråta i telefonen så är det bästa som hänt på väldigt länge för dem. Var inte rädd.....våga ta ditt ansvar ...du kan inte göra mer . Dina döttrar kommer att älska dig mer om du gör det... och jag lovar.......du fixar det .

Nu kör du hårt ..lycka till.

Jättebra inlägg, tycker folk som bara vill spy på andra för att de själva mår dåligt borde anmälas direkt, det här är en ledsen pappa som mår jättedåligt för ett beslut som inte var hans att flytta var hans beslut men han blev mer eller mindre tvingad för att hålla sitt liv i behåll beslutet om barnen var bortom hans kontroll.

Håller med, hur mycket än mamman pratar strunt om pappan så kommer barnen välja själva när de växt upp.

Då ska han vara redo emotionellt förberedd. Det ligger i naturen att vi vill till pappa!

(Pappas flicka)

<3
Svar på tråden Mina döttrar söker kontakt med mig?