• Anonym (:))

Avhysning av sambo

Beror lite på hur mycket de har att göra. När du väl fått besked så lär du väl få besked om det också? Annars tycker jag du skall ringa och fråga. Vi kan ju knappast veta :). Lycka till!

Anonym (mkljio) skrev 2018-02-28 10:55:20 följande:
    Tror tyvärr att det finns en process i att få iväg hans prylar också. Vet inte om det ingår så att säga i det som har gjorts med avhysningen dock. 

Annars är det så att du måste meddela när hans saker ska vara ute och sen måste du vänta 6 månader, sen är det KF återigen tror jag som ska ta bort grejerna, men kolla det. Maken hade en inneboende som han sa upp men som lämnade grejer kvar. Han var tvungen att göra enl ovanstående för att inte åka dit på det. Men han ställde allt i sitt förråd.
    Låter som en bra plan. Packa ihop alla hans prylar, om han inte gör det själv. Och sätt ner i förråd. Du får absolut inte slänga något, eller ställa ut så att något förstörs. Då kan du bli betalningsskyldig till honom. 
    Anonym (Avhysning) skrev 2018-02-28 11:57:32 följande:
    Hur vet han/dom/den/det vilket som är hans, om det ens finns ngt?
    Han har bara massa skräp o skit ju.. tänk om han hävdar att t.ex TV och dylikt är hans? Klart jag ställer hans saker i förrådet, det är väl egenmäktigt förfarande vad jag förstått..
    "Egenmäktigt förfarande" är en brottsrubricering. Och det händer ifall du SLÄNGER hans prylar. Men om du samlar ihop dom i ett förråd så är det helt legalt. Att han skulle hävda att tv:n är hans kan du nog räkna med. Har du möjligen kvitton på prylarna? 
    smulpaj01 skrev 2018-02-28 18:02:07 följande:
    Varför flyttar han inte? Ingenstans att ta vägen?
    Han kanske bara vill jävlas. Jag hade en sån sambo. Han lade sig på soffan och sa att han tänkte ta livet av sig. Snacka offerkofta! Han var inte ens skriven på min adress. Det ville han inte bli,  eftersom han hade fogden efter sig. Så, jag sa till honom att antingen flyttar du det och det datumet eller så byter jag lås och då får du inte ens med dig kläderna förutom det du står och går i. Han hade noll koll på det juridiska. Hans föräldrar (han var 45!) köpte en husvagn till honom som han fick bo i. Sen var han ute. En riktig loser. 
Svar på tråden Avhysning av sambo