Anonym (Avhysning) skrev 2018-02-28 11:57:32 följande:
Hur vet han/dom/den/det vilket som är hans, om det ens finns ngt?
Han har bara massa skräp o skit ju.. tänk om han hävdar att t.ex TV och dylikt är hans? Klart jag ställer hans saker i förrådet, det är väl egenmäktigt förfarande vad jag förstått..
Tror mer att de i nuläget när de avhyser honom tillåter honom att packa saker som kläder, tandborste och sånt och så förväntas det att han hämtar resten senare. Vems tv;n etc är får man försöka bevisa med inköpskvittot, banköverföring etc, noteringar på tex facebook kan räcka ibland. (Tex foto och kommentar om att man har köpt ny tv)
Men, troligen blir det inget tjafs om sånt nu. Det får ni nog sköta i efterhand. Menar mer om processen med att bli av med hans prylar kanske redan har startat iom att man får nog anse det som normalt att man hämtar sina saker inom rimlig tid.
Ang min mans inneboende så vägrade han hämta sina saker, så de fick vara kvar i ett halvår, sen skulle maken få hjälp av KF genom att de hämtade sakerna. Den inneboende skulle inte ens vara på plats. Men det löste sig för den fd inneboende kom dagen innan och tog sina saker.