• Lindsey77

BIM april 2018

Om jag inte är gravid vill jag absolut inte ha några svaga diffusa streck även om jag ska tolka ett grått streck/skugga som negativt!! Jag vill ha ett alldeles blankt test så att jag inte hoppas för mkt i onödan. ÄL +12 idag...

Om jag är gravid är det bäst om jag plussar tydligt vid BIM. De graviditeter jag plussat före BIM har blivit tidiga missfall. De som gått vägen (4st) har jag fått plus runt BIM eller efter... Det är därför jag ska hålla mig ifrån test före BIM!!
  • Lindsey77
    Frallanz skrev 2018-04-04 08:38:08 följande:
    Men jag tycker strcket ser rosa ut? Sådär testade jag också nu när jag plussade. Svagt på bimdagen och testade svagt länge länge, först nu som jag fått streck som faktiskt syns (v 9 idag , 8+0) och med sonen plussade jag tokstarkt på bimdagen så kan ju vara lite olika. Men förstår din känsla, man vill ju ha ett starkt streck, svaga är ju bara väldigt oroliga :(

Men min bm sa igår att ska man testa "rätt" så ska man testa 14 dagar efter beräknad mens, just pga att hormonet kan va så svagt att det nlir negativt test trost graviditet, hade jag ingen aning om..
    Jag testar vidare imorgon bitti... Har klickat hem digitalt test, samt test från testlagret. Inser att jag testade för tidigt med digitalt (ÄL +10), fick inte positivt på digitalt förrän ÄL +13 förra gången. Känns som om det verkligen borde visa starkare imorgon, då är det 3 dagar sedan jag trodde att jag fick ett positivt test. Då borde ju HCG ökat, eftersom det ska öka var 3:e dag... 
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-04 13:11:20 följande:

Vill bara säga att jag inte gett upp denna månad än. Min syrra tittade på mitt svaga plus å sa att det var så det såg ut för henne i början. Å hon hade som vanlig mens i början, blev gravid av en slump å märkte inte att hon var gravid förrän i vecka 7 då hon mådde illa. Inga andra symptom innan å vanlig mens. Jag har vanlig mens nu men inte alls lika mycket mensvärk som jag brukar. Brukar ligga i fosterställning men nu har jag jobbat obehindrat, molar lite bara. Min temp gick upp lite idag oxå, om än inte så mycket. Greppar väl efter halmstrån här. Men enl syrran så har alla hennes gravtest varit helt blanka tills dess hon faktiskt varit gravid å fått svagt. Så ska iaf ta ett nytt test, slösa ett av mina digitala, innan jag åker på tjejhelg på fredag. :) Håller fortfarande tummarna. Läste bruksanvisningen på testet jag plussade på igen (se bifogad bild). Att plusset försvann efter några minuter kanske därför inte betyder så mycket. Vad teor ni? Är det kört för mig eller ska jag testa igen? :)

Jag har inte heller gett upp. Mitt streck försvann också (dock inte helt, men nästan) efter några minuter. Det känns som om det borde vara kvar om det blivit positivt?? Känns som om många har fått falska streck när man googlar runt lite. Jag hoppas så mycket, jag vill att det ska bli morgon så att jag kan testa igen! :) 
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-04 13:11:20 följande:

Vill bara säga att jag inte gett upp denna månad än. Min syrra tittade på mitt svaga plus å sa att det var så det såg ut för henne i början. Å hon hade som vanlig mens i början, blev gravid av en slump å märkte inte att hon var gravid förrän i vecka 7 då hon mådde illa. Inga andra symptom innan å vanlig mens. Jag har vanlig mens nu men inte alls lika mycket mensvärk som jag brukar. Brukar ligga i fosterställning men nu har jag jobbat obehindrat, molar lite bara. Min temp gick upp lite idag oxå, om än inte så mycket. Greppar väl efter halmstrån här. Men enl syrran så har alla hennes gravtest varit helt blanka tills dess hon faktiskt varit gravid å fått svagt. Så ska iaf ta ett nytt test, slösa ett av mina digitala, innan jag åker på tjejhelg på fredag. :) Håller fortfarande tummarna. Läste bruksanvisningen på testet jag plussade på igen (se bifogad bild). Att plusset försvann efter några minuter kanske därför inte betyder så mycket. Vad teor ni? Är det kört för mig eller ska jag testa igen? :)

Tillägg: Nu när jag läste bruksanvisningen noggrannare kom ju strecket upp inom 5 minuter på mig också, och sen försvann det efter 5 min, och då ska man inte läsa av. :) Jag tror dock att positiva test oftast förblir positiva, man kan ju spara dem??
  • Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-04 15:06:44 följande:

Hejsan! Ja, hade aldrig hört om falska positiva innan. Inte några andra jag pratat med heller. Kanske de varit gravida men fått missfall som passerat som mens? Kanske är likadant för mig oxå. Då är det ju iaf skönt att ha lyckats bli gravid :) Har liksom aldrig haft en antydan till positivt innan å har ju använt likadana test. Har varit tokblankt. Så kanske ligger något i det syrran sa. För mig är det ju dock så att tempen störtat oxå, så är säkert mens eller miasfall. Men hoppas det är ett litet pyre istället :) Uppdatera när du testat. Jag tänkte att jag testar på fredag, ska på tjejhelg då så är jag preggo vill jag ju inte dricka! Hade du fått blödning än?

Nej, ingen blödning här...
  • Lindsey77
    Lebbmusen skrev 2018-04-04 15:53:16 följande:

Haha det är den 4e april i apriltråden. Och redan 3-4 plus väl?

Jag tycker plussen börja hagla redan före första veckan i månadstrådar. :) Tycker bara det varit lugnare i denna grupp, har ju tyvärr varit med i ett par stycken...
  • Lindsey77

Tog två gravtester imorse, men fotade inte förrän nu. Strecken kom dock inom tiden, men syns fortfarande. Två gravtest av två olika märken kan inte visa fel?? Förlåt så mycket graviditetskollen, hoppas du visat rätt hela tiden!!

Blir digitalt imorgon.. Ska även kolla med sticka för att se om hcg ökar ngt. De två senaste graviditeterna har inte strecken blivit starkare, för att bara bli svagare = graviditeten avstannat. Förra gången kom jag bara till vecka 4+3. Vågar inte tro på detta förrän jag passerat BIM med minst en vecka...

Tror jag är i vecka 3+6. BIM imorgon (flo tror lördag, men jag tror fredag. :))
  • Lindsey77
    91sarah skrev 2018-04-05 20:16:23 följande:
    ja, jag ser streck! Håller tummarna ???? har du känt av några andr symptom?
    Det absolut konstigaste symptomet jag haft denna gången, är att jag blivit väldigt andfådd när jag går en rask promenad. Jag har haft det andra graviditeter, men det har börjat vecka 6-7. Kände lite molvärk i magen idag. Jag hoppas att det beror på växande bebis. :)

Imorgon hoppas jag verkligen på starkare streck! Känns som om man faller på mållinjen när man får positivt på gravtest, och sedan får missfall några dagar senare...
  • Lindsey77
    Trallallaa skrev 2018-04-05 19:30:28 följande:
    Ja, det är nog först när man börjar komma över 35-40 dagar som det kan bli svårt. Inte omöjligt sa han, men chanserna minskar ju längre cykel.
    Tror alltid att det är individuellt. Man kan ha tur trots långa cykler. Nu är jag nere på 35-40 dagars cykler, men det var värre när jag var yngre, kunde gå månader mellan mensen. Men jag hade ÄL ändå. Har fyra barn, trots PCO och långa cykler. Har dock fått hjälp på traven med ägglossningsstimulerande medicin (pergotime) med nr 1 eftersom mensen inte dök upp på ett år. Sen kom den i alla fall varannan/var tredje månad, så jag hann bli gravid några ggr till. :)

Tror också chanserna minskar med längre cykel, och den minskar ju även med för kort cykel. 
Svar på tråden BIM april 2018