• Lindsey77

BIM april 2018

Babyno2 skrev 2018-03-26 20:50:39 följande:

Hej på er! Här kommer jag in på ett bananskal i hehe:) Bim är på söndag 1 april... Min Kropp verkar inte samarbeta o de finns lite misstankar om hormonrubbningar o utebliven ÄL, till denna månaden började jag även smörja med ProgesterAll, någon som använt eller använder den? :)

Idag fick jag lite brunt i trosan men är bara på äl+8 så för kroppens skull blir ja ledsen om spottingsen ska börja så tidigt :( dom brukar komma på äl+11/12... Vågar inte tro på nidis då ja inte hade det förra graviditeten utan kroppen skriker bara negativa tankar..

Började med ProgesterAll idag faktiskt. Men använder den pga av 2 missfall.

Har du märkt några biverkningar?
  • Lindsey77
    Frallanz skrev 2018-03-27 09:52:31 följande:

Dag 18 sen det misstänka missfallet började, dag 14 sen blödningen slutade.

Inte testat på snart 2 veckor och testade nyss med apotekets egna test.

Thats it, nu SKA jag begära att få komma in och se om därinne tickar ett hjärta eller om det är så att gravhormonerna är kvar så långt efter ett så pass tidigt missfall (v 4+3)

Det är ju osannolikt att det fortfarande ska visa plus om du typ inte var längre gången än vad du trodde?

Jag fick missfall exakt som dig v 4+3. Dagen efter var strecket nästintill osynligt, några dagar efter helt blankt. Så tidigt missfall räknas som kemiskt graviditet, när man får missfall ungefär ( kanske några dagar över) när man skulle fått mens. Plusset brukar försvinna ganska fort.

Jag hade mjölkiga flytningar när jag var gravid senast. Det var blandat med lite vattniga dock. Sen blev de klistriga dagen före missfallet.
  • Lindsey77

Vad har ni för flytningar, ni som har ca en vecka kvar till BIM??

Jag fick lite klistriga gula flytningar idag. De brukar jag få 1-2 dagar före mens. Jag funderar på om progesteronkrämen kan ändra flytningar? Har även lite vita tjockare. Annars har jag haft vita lotionsflytningar/vattniga veckan före mens. Även när jag varit gravid.

Tacksam för svar. :)

• Lindsey77
    Lebbmusen skrev 2018-03-29 16:52:16 följande:

Mensvärk som tusan och BiM-8. Om det hade varit ett graviditetstecken hade jag stått ut med glädje, men med stor risk för skengraviditet är det bara trist och ont :(

Jag känner lite molvärk, inbillar jag mig... kanske skengravid här med. Jag känner aldrig någonting när jag får mens, jag upptäcker bara att det börjar rinna. Men när jag blev gravid förra gången kände jag molvärk. Men tror inte det var så här tidigt, 9 dagar till BIM. Lätt att bli skengravid. :)
  • Lindsey77
    Lebbmusen skrev 2018-03-29 20:06:54 följande:
    Samma här: känner aldrig något innan mens och de förra graviditeterna började med denna molvärk. Jobbigt när en vet hur det kan kännas. Har ju ett spirande hopp...vilket gör extra ont vid besvikelse :(
    Jag verkar inte ha svårt för att bli gravid, så nu har jag förstås extra förhoppningar. Har varit gravid 2 ggr sen december... problemet är min ålder, säkert därav missfallen. Så tiden tickar på, har inte många chanser kvar för en sladdis. :(
  • Lindsey77
    SofiaS95 skrev 2018-03-29 11:18:30 följande:

BIM på söndag eller måndag och jag över analyserar ju förstås. Samtidigt är jag rätt säker på att mensen kommer eftersom jag har mina vanliga PMS symptomer. Brösten ömmade som mest igår men det har avtagit lite idag. Just nu går jag med lite mensvärk hela tiden, men inte det heller vill jag påstå är något tecken eftersom jah haft det andra månader också innan mens. Orkar inte med ännu ett negativt test. Funderar ändå på att köpa ett test idag så slipper jag gå och hoppas i onödan ända till måndag.

Pms symptom kan man ha även om man är gravid. Hade faktiskt värsta pms symptomen senast jag var gravid. :) Håller tummarna för dig!
  • Lindsey77
    Litentuff skrev 2018-03-30 11:38:22 följande:

Hoppar in här jag med!

Har bim 1/4 men testade igår på äl+12, både jag och sambon tyckte oss se ett väääldigt svagt plus. Annars mår jag illa till och från, brösten har växt och ömmar, hemska humörsvängningar och huvudvärk som kommer och går. From igår har jag också känt mig lite febrig, kan det vara ett tecken?

Hoppas hoppas!

Hoppas strecket blir starkare imorgon, eller i övermorgon!!

Själv är jag ÄL +7. Jag kan inte ens börja testa ännu. Seeegt :)
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-30 16:14:58 följande:
    Näe så som jag ser det tror jag inte det. Men fortsätt testa ser ju ut som den blir starkare från testet igår!
    Kan man aldrig veta. Test är inte helt tillförlitliga. Man kan missa stegringen om man har en jättekort.
  • Lindsey77
    Hejhopp69 skrev 2018-03-30 22:49:37 följande:

Har BIM 3/4 tycker ni det är förtidigt att testa redan nu? :o Tänkte isåfall morgonkisset imorgon.

Det är fullt möjligt att få positivt några dagar före BIM. Räkna dock inte att det är tillförlitligt- är det negativt kan du fortfarande vara gravid men hcg halten är för låg för att det ska synas på test.
  • Lindsey77
    Milian03 skrev 2018-03-30 21:26:11 följande:

Äl+11. BIM-3.

Negativt på testa tidigt.

Har alltid synts tydligt på dom testerna för mig redan på äl+10 när jag varit gravid.

"Inte gravid" på digitalt.

Menskänningar som fan.

Blev nog inget denna månaden heller :(

Vi som prickade äl så fint.

Blir att testa rosenrot nästa cykel!

Tänk på att graviditeter kan vara olika. Är du gravid kanske det producerats lite mindre hcg denna gång så tidigt... man vet aldrig :)
Svar på tråden BIM april 2018